مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خبر داد:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز فعالیت‌ تابستانی مراکز کانون پرورش فکری با شعار «تابستانِ من و کانون» خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 25 May 2018

غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر گفت: ۵۴ مرکز ثابت، ۶ مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی کانون استان خوزستان در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندرامام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، کارون، هویزه، شادگان، رفیع و هفتکل، با شروع ثبت‌نام کلاس‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی خود به استقبال کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال رفتند و عملاً فعالیت‌های تابستانی خود را آغاز کردند.

وی افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و امکانات موجود، مراکز کانون استان در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی آمادگی استقبال از ۴۰ هزار کودک و نوجوان خوزستانی در ۳۰ شهر استان، ۵۰ روستای حاشیه دو شهرستان دزفول و اهواز و ۱۹ منطقه شهری مرکز استان را دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در خصوص برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان در تابستان ۹۷ توضیح داد: مراکز کانون در این ایام، فعالیت‌های چون، کاغذتا، قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و ایام، نشریه نگاری، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، اردو و ... را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده و اجرا می‌کنند.

شنبدی پیرامون فعالیت‌های هنری مراکز کانون نیز گفت: تابستان امسال مراکز کانون با برپایی کلاس‌های، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، پویانمایی و هنرهای دستی و بومی به استقبال کودکان و نوجوانان رفته‌اند.

وی فعالیت‌های نوشتن خلاق، کارگاه داستان‌نویسی، کارگاه شعر را فعالیت‌های ادبی مراکز کانون در این ایام برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌های دینی کانون با محوریت آشنایی با قرآن و حدیث و آشنایی با احکام برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: فعالیت‌های علمی تابستانه مراکز کانون استان خوزستان نیز با عنوان‌های نجوم، رباتیک، چرتکه و پژوهش برگزار خواهند شد.

شنبدی همچنین در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تابستان امسال برای دومین سال متوالی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری استانداری و آموزش و پرورش خوزستان در قالب طرح کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق کوی رمضان، کوی علوی، کوی سیاحی، ملاشیه، منبع آب و حصیرآباد برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌کند و در آن کودکان و نوجوانان به‌صورت رایگان در کلاس‌های کتاب‌خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نقاشی، کارگاه نوشتن خلاق و مسابقات ادبی ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآور شد: در تابستان سال ۹۷ نیز اعضا فعال مراکز کانون به بیش از ۶۰ اردو فرهنگی تفریحی خواهند رفت.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار