جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) یک بندر در غرب غزه و پایگاه گردان‌های قسام در شمال این شهر را بمباران کردند.
کد خبر: ۶۱۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 23 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، به نقل از خبرگزاری "معا"ی فلسطین، به دنبال شلیک موشک توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت بندری در غرب غزه صدای سه انفجار مهیب در سراسر این شهر شنیده شد.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی پایگاه گردان‌های قسام در شمال غزه را نیز مورد هدف قرار دادند.

شاهدان عینی در این باره تاکید کردند، جنگنده‌های این رژیم دو قایق را داخل بندر بمباران کردند که آماده شکستن محاصره غزه بودند.

همچنین شعله‌های آتش در داخل بندر دیده شد و به دنبال آن نیروهای دفاع مدنی برای خاموش کردن آن شتافتند.

از سوی دیگر، ادهم ابو سلمیه سخنگوی هیئت شکستن حصار غزه تصریح کرد که حمله مجدد هواپیماهای اسرائیلی به کشتی‌های شکستن محاصره بیانگر این است که این رژیم سعی می‌کند با تجاوزات و جنایات خود بر محاصره دریایی غزه سرپوش بگذارد.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی یک پایگاه مقاومت فلسطین در شرق مقبره شرقی واقع در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

منابع محلی تاکید کردند که جنگنده‌های اسرائیلی دست کم شش موشک به سمت پایگاه شهید احمد جعبری متعلق به گردان‌های شهید عزالدین قسام شلیک کردند و دقایقی بعد دوباره با دو موشک دیگر این پایگاه را هدف قرار دادند.

در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم زیرساخت‌های حماس و دو هدف متعلق به نیروی دریایی این جنبش را هدف قرار دادند.

وی اظهار داشت که این حملات در پاسخ به آتش زدن یک پایگاه نظامی صهیونیستی در روز گذشته و آتش سوزی در شهرک‌های مجاور غزه به سبب بادبادک‌های آتش زا صورت گرفته است.

کشتی‌های اروپایی راهی غزه می‌شوند

از سوی دیگر، کشتی‌های شرکت کننده در طرح "شکست حصر غزه" صبح روز سه شنبه از بندر کوپنهاگ ـ پایتخت دانمارک ـ به راه افتادند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این طرح را ائتلاف بین‌المللی ناوگان آزادی با شعار "به خاطر آینده عادلانه فلسطین" به راه انداخته است که کشتی‌های شرکت کننده در آن در چارچوب یک سفر دو ماهه از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه عبور خواهند کرد و در جریان آن در چندین بندر اروپایی متوقف خواهند کرد و سرنشینان این کشتی‌ها دست به چندین فعالیت همبستگی آمیز با ملت فلسطین خواهند زد.

ائتلاف بین‌المللی ناوگان آزادی متشکل از چندین سازمان همبستگی آمریکایی، آفریقای جنوبی، مالزی، سوئدی، نروژی، اسپانیانی، ایتالیایی، فرانسوی و انجمن IHH ترکیه و کمیته بین‌المللی لغو محاصره غزه است.

سرنشینان این کشتی‌ها را فعالان و حامیان بین‌المللی لغو محاصره غزه تشکیل می‌دهند، تعدادی از این کشتی‌ها "بازگشت" و "آزادی" و دو قایق همراه این کشتی "فلسطین" و "مارید" نامگذاری شده است. 

این ائتلاف پیشتر اسامی تعدادی از شرکت کنندگان در این کشتی‌ها را به شرح زیر اعلام کرده بود: هیذر میلتن لایتنینگ فعال کانادایی، دکتر اسماعیل نازیری استاد دانشگاه مالزی و رئیس شاخه مالزیایی جنبش جهانی تحریم "اسرائیل"، قمر الزمان رئیس اجرایی موسسه مالزیایی "مای کر"، تچارلی اندریاسون از سوئد، الیزابیت مورای از آمریکا، کارین سانفریدسون فعال سوئدی، زوهار تشامبرلین ریجیو فعال یهودی اسپانیایی تبار، مایکل گرونر شهروند دانمارکی و دو تن دیگر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار