دبیر ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر خبر داد:
دبیر ستاد آزادسازی خرمشهر گفت: هماهنگی های لازم برای اجرای ۱۳۰ تا ۱۴۰ برنامه به مناسبت فتح خرمشهر در این شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۶۰۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 22 May 2018

 

اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه به مناسبت سوم خرداد در خرمشهر

سرهنگ ثامر چنانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، برنامه های مختلف در سطح شهرستان خرمشهر برگزار می شود که ۲۰ برنامه محوری و با هدف زنده نگه داشتن این حماسه و بیان دستاوردهای آن برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ملی بودن جشن فتح خرمشهر از برگزاری گردهمایی فاتحان خرمشهر در سه نوبت به عنوان اقدامی در همین راستا خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است که همزمان با انجام سه مرحله عملیات بیت المقدس امسال، علاوه بر برگزاری گردهمایی فاتحان روز سوم خرداد در خرمشهر در دهم و هجدهم اردیبهشت این برنامه به ترتیب در تهران و اهواز نیز برگزار شود.

سرهنگ چنعانی افزود: در حاشیه برگزاری گردهمایی فاتحان در خرمشهر که بعد از ظهر سوم خرداد در مجتمع فرهنگی هنری خلیج خرمشهر با شرکت حدود ۵۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس برگزار می شود، از سه جلد کتاب دفاع مقدس که خاطرات رزمندگان خرمشهر و آثار باقی مانده از دفاع مقدس است، رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خرمشهر در صبح سوم خرداد همچون سال های گذشته به عنوان دیگر برنامه مهم امسال به این مناسبت یاد کرد و افزود: صبحگاه مشترک با هدف بازآفرینی اتحاد همه جانبه روزهای دفاع مقدس برای فتح خرمشهر، در مقابل مسجد جامع این شهرستان و با حضور مقام های لشکری و کشوری برگزار می شود.

همایش «نقش بانوان در دفاع مقدس» دیگر برنامه ای بود که سرهنگ چنعانی به آن اشاره کرد و در این خصوص گفت: همایش «نقش بانوان در دفاع مقدس» یکم خرداد در مکتب قرآن خرمشهر برگزار می شود و محور آن تبیین دستاوردهای فتح خرمشهر است.

وی همچنین از اعزام راویان به مساجد و مدارس به این مناسبت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی سوم خرداد با ماه رمضان، برنامه ریزی شده است که در طول هفته حدود ۵۰ طلبه به همراه رزمندگان عملیات بیت المقدس در حسینیه ها و مساجد حاضر شوند. همچنین برخی از راویان در مدارس پیش از برگزاری امتحانات حاضر می شوند و در خصوص فتح خرمشهر توضیحاتی ارائه خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در ادامه به برگزاری برنامه های ورزشی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر نیز اشاره و بیان کرد: برخی از برنامه های ورزشی همچون فینال جام حذفی پیش از سوم خرداد در خرمشهر برگزار شد که دیگر برنامه ها همچون مسابقات کشوری ولیچر رانی در طول هفته برگزار می شوند.

سرهنگ چنعانی از اجرای حرکات پهلوانی توسط ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه ای استان خوزستان در صحن مسجد جامع به عنوان برنامه ای نمادین یاد کرد و گفت: امسال حرکات ورزش پهلوانی و زورخانه ای با حضور ورزشکاران این رشته از سراسر استان خوزستان و رئیس فدراسیون در صحن مسجد جامع خرمشهر اجرا می شود.

طبق گفته دبیر ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، اجرای جشن نشاط اجتماعی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، پخت و توزیع نذری در روز سوم خرداد در حسینیه ها، کلنگ زنی و بهره برداری از چند طرح عمرانی همچون مرکز تخصصی شیمی درمانی بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر از دیگر برنامه های محوری به مناسبت سوم خرداد در این شهرستان خواهد بود.

سوم خرداد سال ۶۱ خرمشهر پس از ۱۹ ماه تصرف توسط رژیم بعث، طی عملیات بیت المقدس آزاد شد. هر ساله به این مناسبت جشن ها و برنامه های مختلف در سراسر کشور برگزار می شود.

 

منبع: مهر

برچسب ها: سوم خرداد ، خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار