معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از استفاده از پتانسل‌های حوزه علمیه خواهران در بخش آموزش دختران در اوقات فراغت خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 22 May 2018

علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه کارگروه زنان و خانواده خوزستان که امروز (یکم خردادماه) برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن دو طرح در این کارگروه اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها در خصوص فعالیت حوزه علمیه خواهران است. با توجه به نزدیکی فصل تابستان و لزوم بهره بردن از اوقات فراغت قرار شد که بخشی از فعالیت‌ها به آموزش‌ها اختصاص یابد. با توجه به طرح ملی که در سطح کشور اجرا می‌شود و پتانسل‌هایی که حوزه علمیه خواهران دارا است، می‌توان از این توانمندی در راستای ارائه آموزش مخصوصا در بخش دانش‌آموزی استفاده کرد.

وی افزود: در برنامه‌ای که آموزش و پرورش اجرا خواهد کرد حدود 140 هزار دانش‌آموز در طرح اوقات فراغت شرکت خواهند کرد که بخش عمده‌ای از این تعداد، دختران هستند و در این راستا بخشی از آموزش‌ها به حوزه علمیه خواهران واگذار شد که هماهنگی در این زمینه نیز انجام خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: طرح دوم در خصوص کارهای اجتماع‌محوری است که در دیگر کشورها و همچنین در تهران انجام شده است. در این طرح بررسی مشکلات محله‌ها توسط اهالی همان محله انجام می‌شود و با کمک دستگاه‌های دولتی از ظرفیت محله‌ها جهت حل و کاهش معضلات اقدام می‌شود. این طرح در امر تسهیل‌گری با رویکرد اجتماع‌محور در برخی محلات اهواز به صورت پایلوت اجرا می‌شود و سپس به سایر شهرستان‌ها تسری می‌یابد.

حسین‌زاده تصریح کرد: این طرح امروز ارائه شد و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص بحث و بررسی کردند. در جلسات آینده طرح‌های ارائه شده به صورت اجرایی‌تر و با مشخص کردن جامعه هدف به صورت عملیاتی دنبال خواهد شد.

وی در خصوص جامعه هدف در نظر گرفته شده این طرح‌ها گفت: معمولا این طرح‌ها از محلات کم‌برخوردارتر آغاز می‌شود تا بتوان با کمک دستگاه‌ها و خود مردم مشکلات مردم را کاهش داد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: طرح کلی اوقات فراغت شامل سرگرمی، آموزش و ... است که در بخش آموزش از ظرفیت‌های حوزه علمیه استفاده می‌شود. در جلسه شورای فرهنگی عمومی نیز تأکید شده که در فعالیت‌های اوقات فراغت امسال در خصوص جوانان، استفاده از دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار و اوقات فراغت دختران توجه شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: خانواده ، زنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار