عدم جمع آوری خاک پروژه اصلاح شبکه آب شهرستان حمیدیه سبب نارضایتی مردم این شهر شده است.
کد خبر: ۶۰۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 22 May 2018

اردیبهشت‌ماه امسال پروژه اصلاح شبکه و انشعاب آب حمیدیه به طول 6 کیلومتر و با اعتبار 23 میلیارد ریال کلنگ زنی شد. هدف از اجرای این پروژه اصلاح شبکه آب در نقاطی است که سیستم آب‌رسانی آن‌ها فرسوده و احتمال هدر رفت آب می‌رود.

حدود 3 هفته است که عملیات اجرایی این پروژه در مناطق مختلف شهرستان حمیدیه آغازشده و مسئولان پروژه بدون توقف و به ترتیب خیابان‌های شهر را حفاری کرده و لوله‌هایی که شاید 30 سال قدمت داشته باشد را خارج و لوله‌های جدید آب را جایگزین می‌کنند.

اما آنچه سبب نارضایی کلیه شهروندان حمیدیه شده و حتی در برخی مناطق مانع ادامه کار حفاری‌شده‌ است رها کردن خاک‌های حفاری‌شده در کنار خیابان به‌وسیله بیل مکانیکی و بلند شدن خاک در زمان تردد وسایل نقلیه است که موجب خاکی شدن منازل نیز شده است.

عاشور حسینی نژاد مدیر آب و فاضلاب حمیدیه در این رابطه اظهار کرد: طبق وعده‌هایی که مدیر پروژه داد، آنچه لوله‌گذاری شده آزمایش و پس از نصب انشعابات شبکه از امروز آسفالت خیابان‌هایی که حفاری‌شده است، انجام شود.

وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز برای آسفالت خیابان‌ها در پروژه پیش‌بینی‌شده است، گفت: هزینه موردنیاز آسفالت بر عهده مجری پروژه است.

اما احمد آلبوعبید رئیس شورای شهر حمیدیه به نقل از مجری پروژه اصلاح شبکه آب حمیدیه می‌گوید: قرار بر این شده است که خاک جاهایی که حفاری‌شده جمع‌آوری و عملیات پاک‌سازی خیابان‌ها شروع شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی پیمانکار قصد ندارد آسفالت خیابان‌ها را انجام دهد و تنها به ریختن بِیس در خیابان جهت تثبیت خاک اکتفا می‌کند.

رئیس شورای شهر حمیدیه گفت: از روز سه‌شنبه این هفته عملیات پاک‌سازی خیابان‌های حفاری‌شده آغاز و تا قبل از عید فطر آماده می‌شوند.

نجم بوعذار پیمانکار پروژه اصلاح شبکه آب و انشعاب آب حمیدیه با اشاره به مشکلات اجرای پروژه، اظهار کرد: در خیابان روبه‌روی مسجد جامع شهر که یکی از مناطق موردنظر برای اصلاح شبکه است با وجود اینکه عرض آن 4 متر است، 5 تأسیسات مربوط به شرکت‌های گاز، مخابرات، فاضلاب، شبکه آب شرب و شبکه خام شهرداری در آن وجود دارد.

وی افزود: که هرکدام از شرکت‌ها و ارگان‌های مربوط به ما گفتند حق نزدیک شدن به تأسیسات آن‌ها را ندارم و نباید حفاری انجام دهم.

این پیمانکار پروژه در پاسخ به مدت‌زمان تعیین‌شده برای اتمام پروژه و پاک‌سازی خیابان‌ها از خاک‌های حفاری بیان کرد: مدت‌زمان تعیین‌شده برای اتمام پروژه 6 ماه است اما تلاش ما برای اتمام پروژه در مدت‌زمان 3 ماه است.

بوعذار افزود: در همین هفته شبکه را آزمایش می‌کنیم و آن را زیر فشار آب قرار می‌دهیم تا از سالم بودن لوله‌های آب مطمئن شویم و سپس با هماهنگی شهرداری شستشوی خیابان‌ها را شروع می‌کنیم.

وی عنوان کرد: عملیات آسفالت بعد از اتمام پروژه صورت می‌گیرد چرا که هنوز با خیابان‌ها کار داریم در این پروژه تعداد 900 کنتور باید نصب شود ضمن اینکه در بخش انشعابات خانگی هنوز کاری نکردیم.

 

منبع: فارس

برچسب ها: حمیدیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار