نماینده ماهشهر تاکید کرد:
نماینده ماهشهر با بیان اینکه تخصیص 600 میلیون مترمکعب آب برای عرصه‌های ریزگرد خوزستان نیازمند پیگیری استانداری خوزستان و مسئولان وزارت نیرو در استان است، گفت: اگر برنامه‌ریزی کنند این حجم از آب از منابع آبی و همچنین ذخایر سدهای استان خوزستان قابل تأمین است. اگر آب وجود ندارد، چرا برای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر نقشه می‌کشند و برنامه‌ریزی می‌کنند؟
کد خبر: ۶۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 22 May 2018

علی گلمرادی اظهار کرد: با توجه به بحرانی بودن معضل ریزگردهای خوزستان در سال گذشته، جلسه مشترک نمایندگان استان خوزستان در مجلس، هیات رئیسه مجلس و وزرای جهاد کشاورزی و نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و مقرر شد که 600 میلیون مترمکعب آب توسط وزارت نیرو برای مرطوب‌سازی عرصه‌های ریزگرد و مبارزه با گرد و غبار خوزستان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: تخصیص این میزان آب جزو الزامات و تعهداتی است که وزارت نیرو باید انجام دهد و به عنوان یک کار اضطراری و اقدام فوری در آن زمان مطرح شد و مورد موافقت رئیس جمهور و دستگاه‌های متولی نیز قرار گرفت. مجمع نمایندگان خوزستان با پیگیری‌های خود وزارت نیرو را وادار به پذیرش این میزان تخصیص آب کرد. بنابراین ما کار خود را انجام دادیم.

نماینده ماهشهر در خانه ملت در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر کمبود آب برای آبیاری عرصه‌های ریزگرد خوزستان، تصریح کرد: تخصیص 600 میلیون مترمکعب آب که تعهد وزارت نیرو است، مستلزم پیگیری استانداری و مسئولان وزارت نیرو در خوزستان است و اگر امروز این میزان آب تخصیص داده نشده، نشانگر کوتاهی است که از سوی این دستگاه‌ها و مجموعه‌ها صورت گرفته است. در واقع استانداری و وزارت نیرو باید در تعامل با یکدیگر برای اجرایی شدن تخصیص این 600 میلیون مترمکعب آب همراه می‌شدند.

گلمرادی بیان کرد: نمی‌شود که ملاحظه‌کاری و مماشات با بهانه کمبود آب را توجیه کنند. عدم تخصیص این حجم از آب، نشان‌دهند کوتاهی است که صورت گرفته است. ما کمبود آب نداریم. اگر برنامه‌ریزی کنند این حجم از آب از منابع آبی و همچنین ذخایر سدهای استان قابل تأمین است. اگر آب وجود ندارد، چرا برای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر نقشه می‌کشند و برنامه‌ریزی می‌کنند؟

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار