عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اهواز و کارون در واکنش به افزایش 20 برابری قیمت منطقه بندی اراضی کشاورزی حوزه شهرستان اهواز و حومه گفت: این کار در واقع تیر خلاص به بخش کشاورزی و سند دار کردن اراضی و بر خلاف آمارهای تورمی است که از سوی دولت اعلام می شود.
کد خبر: ۶۰۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 22 May 2018

فراز زاهدی فرد افزود: اگر قرار است افزایش قیمت اراضی کشاورزی داشته باشیم باید متناسب با قیمت اراضی در سنوات قبل و متناسب با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.

وی افزود: قیمت منطقه بندی اراضی حوزه شهرستان اهواز و حومه از سوی کمیسیون املاک از هر متر مربع 530 ریال به 10080 ریال افزایش چشمگیری داشته است که این موضوع در تضاد با سیاست های اصل 44 بوده و منجر به کاهش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خواهد شد.

زاهدی فرد گفت: تعیین چنین قیمتی در واقع بازگشت کشاورزان به دوران قبل از اصلاحات ارضی و به نوعی یک عقبگرد است که با توسعه کشاورزی در تضاد کامل است چرا که یکی از اهداف اصلاحات ارضی، مالک نمودن خرده مالک ها و سنددار کردن اراضی کشاورزی آنان بود ولی با این قیمتی که اعلام شده عملا کشاورزان نمی توانند در زمینی که به دلیل خشکسالی سالهای اخیر درآمد چندانی نداشته بدنبال سند زمین باشند.

وی گفت: از مسئولین می خواهیم با برگزاری یک جلسه فوری نسبت به رفع نگرانی و دغدغه های کشاورزان اقدام کرده و قیمت منطقه بندی اراضی کشاورزی را اصلاح کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار