در چهلمین جلسه شورای شهر اهواز چه گذشت
جلسه امروز شورای شهر اهواز درحالی برگزار شد که رئیس شورای شهر در رابطه با انتقادات یکی از اعضای شورا به او، توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۶۰۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 22 May 2018

چهلمین جلسه شورای شهر اهواز برخی مدیران شهرداری اهواز و اصحاب رسانه برگزار شد.

در نطق پیش از دستور این جلسه، حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور ضمن بیان احادیث و سخنانی در باب فضائل ماه مبارک رمضان، به مذمت روزه‌خواری برخی افراد در سطح شهر پرداخت.

سپس فتح‌الله حاجتی از اعضای شورای شهر اهواز، در سخنانی تند به انتقاد از ‌روند کار شورای شهر اهواز و مدیریت رئیس شورای شهر اهواز پرداخت و خطاب به فلسفی گفت: تا به‌حال در تاریخ شورای شهر اهواز سابقه نداشته که میان اعضای شورا، این‌ چنین چند دستگی وجود داشته باشد و این از عدم مدیریت صحیح رئیس شورا ناشی می‌شود.

وی افزود: من همیشه به برادری و تعامل اعتقاد داشته‌ام و امیدوارم این مسائل مدنظر رئیس شورا قرار بگیرد که شاهد بهبود اوضاع باشیم. آقای فلسفی، چرا روز ملاقات خاصی برای شهروندان اهوازی ندارید؟ شما از ابتدا روزهای چهارشنبه را برای ملاقات عمومی تعیین کردید که متأسفانه این برنامه را رها کردید. اگر مردم مراجعاتی داشته باشند چه زمانی باید به شما مراجعه کنند؟

در این لحظه تعداد انگشت‌شماری از مردم برای حاجتی کف زده و وی را به‌خاطر سخنانش تشویق کردند.

حاجتی با بیان انتقادی دیگر، ادامه داد: متأسفانه به‌دلیل ضعف در سیستم و ساختار شهرداری اهواز، شاهد فرار برخی نیروهای نخبه شهرداری به ادارات و ارگان‌های دیگر و حتی استان‌های دیگر هستیم که این امر باعث ناامیدی کارمندان شهرداری می‌شود. شما باید بدانید مدیریت در حوزه مطبوعات با مدیریت در حوزه شهرداری متفاوت است که با گذشت 8 ماه از عمر شورا ظاهراً متوجه تفاوت‌های آن نشده‌اید.

نکته جالب سخنان فتح‌الله حاجتی این بود که علی‌رغم اینکه وی از روی برگه‌ای سخنانش را قرائت می‌کرد اما قرائت وی نیز دچار اشکالاتی بود.

سپس، محمدجعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به سخنان تند حاجتی، اظهار کرد: اگر قرار باشد ما بر اساس حب و بغض درونی خودمان برخورد کنیم، آنچه که اراده خدا است شکل نمی‌گیرد و در روز حسرت، پشیمان خواهیم بود و باید پیش خدا پاسخ داشته باشیم.

وی افزود: وحدتی که در این شورا شاهد هستیم، شاید در چهار دوره گذشته بی‌نظیر باشد. اتحادی که الان بین اعضای شورا است لطف خدا است و این نیست که من در این مورد ادعایی داشته باشم. اختلاف نظر کاملاً طبیعی است و هنر این است که هم‌گرا باشیم. ما می‌دانیم در این شهر چه خبر است و ما در منابع مالی با مشکل مواجه هستیم که نمونه‌اش بودجه وعده داده شده از طرف دولت برای قطار شهری است که 14 سال از آغاز این پروژه می‌گذرد.

فلسفی گفت: دو سه روز دیگر نیز پروژه پل میدان چهارشیر با همه نداری‌ها افتتاح می‌شود که یک کار واقعاً بزرگ بوده و این به معنی حرکت است. ما که اینجا نشسته‌ایم امیدواریم بتوانیم درست عمل کنیم زیرا باید به مردم پاسخگو باشیم. بنده دائماً پیگیر محله منبع آب بوده‌ام که خطرات زیادی متوجه 2هزار خانوار مستقر در آن است و مناطق مهدیس، ملاشیه و سادات نیز مشکلات دیگری دارند و همه باید در جهت حل مشکلات مناطق محروم تلاش کنند.

وی ادامه داد: در مرکز شهر هم مشکلات داریم و کلیت اهواز مشکل دارد. درباره بحث مراجعات عمومی نیز من چهارشنبه‌ها را اعلام کردم و جلسات متعددی نیز در خدمت مردم بودم که اغلب مراجعات برای بحث اشتغال بود. شهرداری خودش در بحران است و توان استخدام ندارد ولی به سمت ایجاد شغل رفته‌ایم و ایجاد بازارچه‌ها در این جهت بوده است.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: تقریباً روزی نبوده که پاسخگوی مراجعات نباشم و اگر روزی نباشم یادداشت می‌کنیم و بعد تماس می‌گیریم. ملاقات عمومی مستمر است و هر روزی که شرایطم اجازه دهد در آن روز مراجعات را دارم. به برخی از افراد در حوزه ریاست مأموریت می‌دهم که بروند و برخی مسائل را بازدید و بررسی کنند و از این طریق نیز پیگیر مشکلات شهر هستم.

در ادامه و در صحن علنی شورا، لوایح و موضوعاتی بررسی شد که غالبا درباره تصمیم‌گیری برای تعیین وضعیت برخی املاک و اراضی متعلق به شهرداری در سطح شهر بود که مسئولان شهرداری توضیحاتی را در پاسخ به اعضای شورا در این جهت ارائه کردند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: شورای شهر اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار