رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت: فردوسی دین بزرگی بر گردن زبان فارسی دارد چون در راه احیای این زبان کوشش بسیاری کرده و در نتیجه توانسته تا اثر ارزشمندی چون شاهنامه را به یادگار بگذارد.
کد خبر: ۶۰۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 22 May 2018

حمید بهداروندی در ششمین همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در تالار قیصر امین‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند برگزار شد خاطرنشان کرد: این گونه همایش‌ها و پاسداشت‌ها کاری کوچک از منظر احیای زبان و ادب پارسی است.

وی افزود: به همین منظور و به مناسبت روز ادب پارسی و سالروز شاعر حماسه‌سرا حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط انجمن نقالی و شاهنامه‌خوانی شهرستان گتوند ششمین همایش بزرگداشت این شاعر بزرگ و خالق اثر ماندگار شاهنامه در تالار قیصر امین‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند ادامه داد: این همایش با حضور پرشور مردم، مسئولان و دوستداران فردوسی و استادانی چون نوربخش احمدزاده از ایذه، استاد رادفر از دزفول و مجید بهداری مسئول خانه نقالی و شاهنامه‌خوانی شوشتر و مهمانان دیگری از استان خوزستان با برنامه‌های متنوعی شامل نقالی، شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی و سخنرانی برگزار شد که مورد استقبال پرشور علاقه‌مندان فردوسی قرار گرفت.

در پایان مراسم از دست‌اندرکاران و هنرمندان اجراکننده این همایش قدردانی شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار