معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز:
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز گفت: حل ریشه‌ای معضل عرضه قلیان در بوستان‌ها و فضای سبز اهواز از عهده شهرداری به تنهایی خارج است.
کد خبر: ۶۰۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 22 May 2018

احمد سراج عرضه قلیان در پارک‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز اهواز به ویژه در پارک‌های ساحلی را معضلی اجتماعی دانست و اظهار کرد: این معضل هم‌اکنون به زشتی خود را نشان می‌دهد و قطعا چنین وضعیتی نه مقبول شهروندان و نه مورد پذیرش شهرداری است.

وی ادامه داد: شهرداری برای احداث و نگهداری اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و فضای سبزی، از عوارضی که از مردم گرفته است هزینه می‌کند و این فضاها باید توسط خانواده‌ها جهت تفریح و صرف اوقات فراغت مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز افزود: عرضه قلیان در این فضاها مغایر با سطح زندگی ایرانی و اسلامی و کاری ضداجتماعی است. پارک‌ها و بوستان‌ها باید فضایی سالم برای خانواده‌ها باشند اما باید توجه کرد که بخش مبارزه با عرضه قلیان در بوستان‌ها و فضای سبز صرفا از عهده شهرداری به تنهایی خارج است.

سراج با تأکید بر ضرورت ورود کلیه نهادها و ارگان‌های متولی به میدان مبارزه با عرضه قلیان در اهواز تصریح کرد: اگر مبارزه با عرضه قلیان در پارک‌ها و بوستان‌های اهواز را صرفا جمع‌آوری عرضه‌کنندگان بدانیم، این معضل به صورت ریشه‌ای حل نخواهد شد و برای حل ریشه‌ای این معضل باید کلیه نهادهای متولی پای کار بیایند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه فرهنگسازی نیز تمام متولیان حوزه فرهنگی باید اقدام کنند و رسانه‌ها نیز در به وجود آوردن فضای آگاه‌سازی در خصوص ضرورت و اهمیت کار جمعی می‌توانند بسیار مؤثر باشند. مبارزه با عرضه قلیان باید توأم با فرهنگسازی صورت بگیرد و همچنین فضای مبارزه با عرضه قلیان از مجاری قانونی فراهم شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز افزود: قانون تاکنون نتوانسته مانع از ایجاد فضایی شود که در حال حاضر عرضه‌کنندگان قلیان ایجاد کرده‌اند. این امر سبب می‌شود که در بحث اجرا و مبارزه عملی به تبع دچار مشکل شویم.

سراج گفت: شهرداری در بحث مبارزه با عرضه قلیان، اقدامات فرهنگی خود را آغاز کرده است که از جمله این اقدامات می‌توان به آموزش‌هایی که در مدارس با طرح شهردار مدارس ارائه می‌شود، اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار