برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای اجرایی كردن فاز دوم مرکز ملّی آموزشی CBRNE یزد به منظور مهارت‌آموزی و شبیه‌سازی حوادث شیمیایی و آموزش نیروهای عملیاتی با حضور معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در يزد انجام شد.
کد خبر: ۶۰۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 22 May 2018

به گزارش تابناک يزد، «محمدصادق طهماسبی» مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در این نشست و بازدید ضمن اشاره به پیشرفت‌های علمی و توسعه یافتگی جهان امروز، گفت: امروزه و در مسیر این پیشرفت‌ها توسعه بیولوژیکی، هسته‌ای، شیمیایی و زیستی اجتناب‌ناپذیر است. 

وي ادامه داد: غفلت در حوزه صنایع شیمیایی بسیار آسیب زننده است و کم توجهی به ایمنی صنایع شیمیایی می‌تواند خطرهای جدّی برای مردم و زندگی آنها به همراه داشته باشد. 

بنا به گزارش ايسنا – منطقه يزد، دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: استان یزد، یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر است، از طرف دیگر استان یزد، استانی است که در چهار راه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای و و مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد بالایی از محموله‌های شیمیایی و سوختی پُرخطر در جاده‌ها و خطوط ریلی استان هستیم. 

طهماسبی با بيان اين كه از این جهت راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در استان در راستای آموزش و تامین امنیت جانی و سلامت مردم امری ضروری است، خاطرنشان كرد: برای تحقق این مهم در اولین گام برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای اجرایی كردن فاز دوم مرکز ملّی آموزشی CBRNE یزد به منظور مهارت آموزی و شبیه سازی حوادث شیمیایی و آموزش نیروهای عملیاتی از قبیل اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و... با حضور نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند شیمیایی کشور، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد انجام شد. 

«احمد اکرمی» معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور هم در این نشست گفت: آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای مصونیت از اولویت‌های حوزه پدافند شیمیایی کشور است. 

وي ادامه داد: با اجرای فاز دوم مرکز ملّی آموزشی و مهارت آموزی CBRNE یزد و تامین اعتبار لازم برای تحقق این مهم، این مرکز می‌تواند آسیب‌های ناشی از انواع مخاطرات شیمیایی، انفجاری، هسته‌ای و موارد دیگر را جلوگیری و درمان کند. 

گفتنی است، در این نشست «احمد دهقان» رئیس سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی یزد و دبیر کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) آمادگی این دانشگاه را برای هرگونه همکاری اعلام کرد و خواستار تسریع در اجرایی شدن فاز دوم و فازهای بعدی مرکز خیّری و ملّی مهارت آموزی زنده یاد جوکار یزد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار