محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا جنگ اقتصادی راه انداخته چون از پس جنگ نظامی برنمی‌آید، افزود: آقای ترامپ خبرندارد که ملت ایران دست خالی در مقابل صدام با کلی حمایت توانست پیروز شود.
کد خبر: ۶۰۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 22 May 2018

آمریکا جنگ اقتصادی راه انداخته چون از پس جنگ نظامی برنمی‌آید

محسن رضایی شامگاه امروز در مراسم افتتاح پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد: دوستان چینی کار خوبی را با ما شروع کردند و امیدوارم که با دست پر راه اندازی این پتروشیمی را پشت سر بگذاریم.

 به گزارش "تابناک" وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نماد خیلی از چیزها می‌تواند باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط کسب‌وکار در کشور مهیا نیست حدود 20 سال برای اجرای این پروژه تلاش کردیم تا بتوان فضای کسب‌وکار و امکانات جدید را در این شهر مهیا کنیم.

 وی عنوان کرد: این‌گونه نیست که آمریکا بتواند تمام درهای دنیا را به روی ایران ببندد ما پیش از برنامه برجام، دقیق و زمان‌بندی برای اجرای این پروژه پیش رفتیم.

رضایی با بیان اینکه با بهره‌برداری از فاز یک پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان تعداد 3 هزار تن اوره و حدود 2 هزار و 500 تن آمونیاک در روز تولید می‌شود، گفت: در این پروژه نزدیک به 5 هزار نفر فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما قادر هستیم ایستادگی کنیم و سرپای خود بایستیم، عنوان کرد: به همه گروه‌های سیاسی در ایران توصیه می‌کنم که نیروهای کارآمد کشور وقت خود را در این بازی‌های سیاسی تلف نکنند آن وقت است که کشور گلستان می‌شود.

رضایی با اشاره به سیاست‌های اخیر دولت آمریکا بیان کرد: دولت آمریکا یک‌بار دیگر تصمیم گرفته است که با ملت ایران زورآزمایی کند آمریکا ظرف 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد بارها این کار را کرده است اما نه از رو می‌رود و نه خجالت می‌کشد و از شکست‌های پی‌درپی خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا جنگ اقتصادی راه انداخته چون از پس جنگ نظامی برنمی‌آید، افزود: آقای ترامپ خبر ندارد که ملت ایران دست‌خالی در مقابل صدام با کلی حمایت توانست پیروز شود.

رضایی گفت: آمریکا در برابر اروپا، چین و روسیه یک‌تنه ایستاده و از برجام خارج شده و به توصیه‌های آن‌ها هم گوش نمی‌کند.

وی با انتقاد از وضعیت مصرفی کشور بیان کرد: حتی اگر جنگ اقتصادی هم وجود نداشته باشد به‌جایی نمی‌رسیم چه برسد به اینکه ما مقابل یک جنگ اقتصادی هم باشیم.

می گویند ترامپ می خواهد پلیس اقتصادی دنیا شود اما ما اجازه این کار را نمی دهیم.

رضایی عنوان کرد: هدف اول جنگ‌های اقتصادی ناامیدی و سپس کم کردن اعتماد مردم به نظام است تا مردم ایران نسبت به آینده مأیوس شوند.

وی گفت: مردم ایران در انقلاب و دفاع مقدس ثابت کردند که انقلاب با تکیه بر امید و اعتماد به نفس و اعتماد به خدا و نصرت الهی می شود بر تمام سختی ها غلبه کرد با این سرمایه عظیم الهی و معنوی انقلاب پیروز شد.

رضایی با تأکید بر اینکه با حرف نمی‌شود پیروز شد و یا امیدآفرینی کرد، بیان کرد: باید در عمل هم به مردم نشان دهیم دست از این قوم‌گرایی‌ها در تبلیغات، صداوسیما و رسانه‌ها برداریم.

وی با بیان اینکه ممکن است در آینده فروش نفت از 2 میلیون بشکه به یک‌میلیون بشکه کاهش پیدا کند گفت: اکنون جنگ روانی در کشور راه انداخته اند تا بودجه استانداری‌ها کاهش پیدا کند.

رضایی افزود: ممکن است درآمد ایران از نظر ریالی خیلی تغییر زیادی نکند اما مسئله این است که بودجه نظام و دولت محدود است و باید برای ایجاد ثروت عظیم میدان را برای حضور مردم به خصوص جوانان مهیا کنیم.

وی عنوان کرد: ملت در اقتصاد راه نیفتاده اما چنانچه راه بیفتد به طور حتم ظرف 10 سال جزء 10 کشور اول دنیا می‌شود.

رضایی گفت: ملت ایران اقیانوسی است که اگر متلاطم شود کشتی‌های بزرگ باید لنگر بیندازند، ترامپ که قایق کوچکی است و این طوفان عظیم آن را با خود خواهد برد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار