سرپرست دانشگاه خبرداد:
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: پذیرش دانشجو در هفت رشته محل جدید کارشناسی در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 22 May 2018

سید بهزاد علوی اظهار کرد: با اخذ مجوز از شورای برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت علوم، هفت رشته محل کارشناسی مهندسی تکنولوژی برق و قدرت، مهندسی اجرایی عمران، مهندسی تکنولوژی الکترونیک، مهندسی نرم‌افزار و کامپیوتر در دو رشته محل، مهندسی اجرایی ساختمان و کارشناسی ارتباط تصویری، پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان انجام خواهد شد.

وی افزود: امسال در مقطع کارشناسی در رشته‌های تکنولوژی ساخت و تولید و مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دوره کاردانی انجام می‌گیرد و برای پذیرش در این دو رشته آزمون برگزار نمی‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: از آنجایی که این مجوز اخیرا صادر شده است، با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش ثبت‌نام دوره کارشناسی ناپیوسته تا روز پنج‌شنبه (سوم خرداد) تمدید شده است. در کشور 330 رشته کارشناسی جدید اعلام شده است که بی‌سابقه بوده و فرصت مغتنمی است. داوطلبان تنها از طریق پایگاه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می‌توانند ثبت‌نام کنند.

علوی تصریح کرد: انتخاب رشته برای پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت اینترنتی از روز یکشنبه (ششم خردادماه) آغاز می‌شود و تا پایان روز دوازدهم این ماه ادامه خواهد شد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، با ارایه مدارک نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای رشته‌های کاردانی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، اقدام کنند. امسال پذیرش در تمام رشته‌های کاردانی بدون آزمون است که یک فرصت طلایی برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها است.

وی عنوان کرد: ظرفیت پذیرش آموزشکده‌های خوزستان برای سال جدید 25 درصد افزایش خواهد یافت و زمینه برای پذیرش سه هزار و 500 دانشجو در استان فراهم خواهد شد. اکنون هفت هزار و 200 دانشجو در 33 رشته فنی و حرفه‌ای و کشاورزی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان در حال تحصیل هستند که با مجوز‌های جدید کارشناسی، امکان ادامه تحصیل برای فارغ‌التحصیلان کاردانی نیز فراهم شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: براساس تفاهم‌نامه بین استاندار خوزستان و رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با هدف تامین نیروی فنی مورد نیاز سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی استان، توسعه و تجهیز کارگاه و آزمایشگاه‌های آموزشکده‌های خوزستان بر اساس این تفاهم‌نامه انجام می‌گیرد. این‌ تفاهم‌نامه منجر خواهد شد علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی، امکان افزایش پذیرش دانشجوی فنی در خوزستان فراهم شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار