مدیر کل بنیاد مسکن استان خوزستان خبر داد
مدیر کل بنیاد مسکن استان خوزستان گفت: چنانچه سالی تعداد 13 هزارو 600 واحد مسکونی مقاوم سازی شود کار مقاوم سازی 13 سال طول می‌کشد.
کد خبر: ۶۰۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 21 May 2018

مسعود انصاریان ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: از سال 84 تا کنون تعداد 99 هزار سهیمه مسکن برای استان گرفتیم که از این میزان تعداد 86 هزار تا مورد موافقت بانک‌ها قرار گرفت.

وی افزود: تعداد 77 هزار واحد به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد 59 هزار واحد در سطح استان ساخته شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 95 تعداد یک هزارو 194 واحد مسکونی روستایی در سطح استان داشتیم، گفت: با توجه به تعداد 52 هزار واحدی که مقاوم سازی شد تعداد 136 هزار واحد دیگر نیز باید مقاوم سازی شود.

انصاریان افزود: چنانچه سالی تعداد 13 هزارو 600 واحد مسکونی مقاوم سازی شود کار مقاوم سازی 13 سال طول می‌کشد.

وی با اشاره به وقوع تعداد زیاد زمین لرزه در سال گذشته در استان بیان کرد: به طور حتم جهت پیشگیری از تاثیر زلزله‌های بزرگ بر واحدهای مسکونی باید برای مقاوم سازی آنها اقدام کنیم.

انصاریان عنوان کرد: در سال 95 حدود 12 هزارو 800 فقره وام مسکن سهیمه استان خوزستان بود که بانک‌ها 7 هزارفقره را متعهد شدند پرداخت کنند که از این میزان تنها 2هزارو 514 فقره محقق شده است.

وی افزود: در سال 97 حدود 8 هزار واحد سهیمه مسکن به ارزش 200 میلیارد تومان برای خوزستان در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود این سهمیه افزایش پیدا کند.

پس از زلزله کرمانشاه استان خوزستان وقوع بیش از 100 زلزله را تجربه کرد

در ادامه این جلسه کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: اعتبارات استان در بخش حوادث طبیعی و مقاوم سازی در سال 95-94 حدود 18 میلیارد تومان بود و این رقم در سال 96-95 به 44 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: کل جذب اعتبارت ما از 18 میلیارد تومان 20 درصد بود که پس از پیگیری میزان جذب اعتبارات به 90 درصد رسد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته پس از زلزله کرمانشاه استان خوزستان وقوع بیش از 100 زلزله را تجربه کرد، بیان کرد: انتظار می‌رود بانک‌های عامل با توجه به دستور عمل‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری کنند تا هر چه سریعتر مسائل مربوط به مقاوم سازی منازل روستایی حل شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار