قائم مقام اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان عنوان کرد:
قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: بیش از 15ماه از کشت نهال‌ها در کانون ریزگردهای اهواز گذشته است اما هنوز مساله تخصیص آب تعیین تکلیف نشده است.
کد خبر: ۶۰۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 19 May 2018

احمد رییس ‌زاده اظهار کرد: مهمترین مشکل در بحث نهال‌های کشت شده در کانون ریزگردهای اهواز بحث تامین آب است. در این زمینه بیش از 15ماه از کشت نهال‌ها در کانون ریزگردهای اهواز گذشته است اما هنوز مساله تخصیص آب تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: در طول 15 ماه گذشته کارهای بزرگی انجام گرفته است. در این زمینه حدود 14هزار کیلومتر از اراضی فارو زده شدند. همچنین در سطح استان مجموعا 15هزار هکتار مالچ پاشی انجام گرفت که این کار در کشور یک رکورد بی نظیر است.

قائم مقام اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد:در خصوص بحث مالچ پاشی‌های انجام‌گرفته در استان خوزستان باید گفت که تعهد کل کشور در سال گذشته مالچ پاشی 20 هزار هکتار از اراضی بود که 75 درصد از این تعهد در استان خوزستان اجرایی شد.

رییس زاده بیان کرد: در طول این 15ماه، بیش از 6 میلیون اصله نهال در کانون‌های ریزگرد کشت شده است که از این میزان، 77 درصد نهال‌هایی که در سال 95 کشت شده‌اند زنده هستند. همچنین همه نهال‌هایی که اکنون در حال کشت آن‌ها هستیم زنده هستند و باید منتظر گذر آن‌ها از فصل تابستان باشیم تا شرایط و وضعیت آن‌ها مشخص شود.

وی گفت: در بحث تامین آب موردنیاز نهال‌های کشت شده در کانون ریزگردها، احداث کانال 47 کیلومتری مهندس پور شریفی کاری جهادی بود که توسط جهاد نصر انجام گرفت اما برای استفاده بهینه از این کانال دو بخش ابتدایی و انتهایی این کانال مانده است که باید اجرایی شود.

قائم مقام اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: بخش ابتدایی این کانال با طول حدود 14 تا 16 کیلومتر باقی مانده است که باید آب را از رودخانه کارون و نهر بهره تا پرورش ماهی آزادگان انتقال دهد. در حال حاضر آب مورد نیاز نهال‌های کشت شده به صورت موقت از پرورش ماهی آزادگان تامین می‌شود اما باید این کار انجام گیرد تا به صورت جداگانه آب مورد نیاز تامین شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار