رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه قلیان‌سراها فاقد مجوز فعالیت هستند در ماه رمضان با شدت بیشتری با آن‌ها برخورد می‌‌شود.
کد خبر: ۶۰۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سرهنگ احمدعلی اکبری ، با اشاره به اینکه در ماه رمضان حساسیت نسبت به مصرف قلیان بیشتر است اظهار داشت: در اداره نظارت بر اماکن برای قهوه‌خانه‌ها، چایخانه، کافی‌شاپ و سفره‌خانه مجوز صادر می‌شود اما متأسفانه بعد از صدور مجوز و با وجود تعهدنامه برای عدم استفاده از قلیان به خاطر منافع خود صنف مورد نظر را تنها برای استعمال قلیان استفاده می‌کنند و مجموعه‌ای از تخلفات و جرائم در این مکان‌ها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه صنوف متقاضی راه‌اندازی اینچنین صنوف مکان صنفی خود را به قلیان‌سرا تبدیل نکنند عنوان کرد: با هماهنگی سیستم قضایی به این مراکز مراجعه و پلمب می‌شوند زیرا در مجموع مراکز عرضه‌کننده قلیان فاقد مجوز هستند و بعد از شناسایی این مکان‌ها در این زمینه با قاطعیت برخورد می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان تمهیداتی اندیشیده شده است گفت: به منظور رفاه حال مسافران و بیماران در ترمینال‌های مسافربری و پایانه‌ها و مراکز صنفی نزدیک به مراکز درمانی صنوف متقاضی تقسیم‌بندی شده‌اند و مجوزی برای آن‌ها صادر شده که از مسافران و بیماران پذیرایی کنند.

وی با بیان اینکه مجوزها به صورت 15 روزه صادر می‌شود و بین صنوف مختلف متقاضی تقسیم شده است عنوان کرد: رستوران‌ها، غذاهای آماده و اغذیه‌فروشان در ترمینال‌های مسافربری و پایانه‌ها و صنوف نزدیک به مراکز درمانی مشمول این مجوز هستند و ساعت کار این صنوف از ابتدای اولیه صبح تا 23 و مابقی صنوف بدون مجوز نیز بعد از نماز مغرب و عشا مجوز فعالیت دارند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه داخل مغازه‌ها و اصنافی که برای فعالیت در ماه رمضان مجوز دریافت کرده‌اند نباید از خارج مغازه مشخص باشد گفت: داخل مغازه از بیرون نباید قابل رؤیت باشد و از طریق پارچه یا کاغذ شیشه‌ها پوشانده شود.

اکبری با بیان اینکه اغذیه‌فروشان تنها مجاز به عرضه ساندویچ سرد هستند و تهیه ساندویچ گرم در ماه رمضان ممنوع است بیان کرد: گشت‌های مستمری به صورت شبانه‌روزی در سطح صنوف سطح شهر، میادین و مکان‌های دارای مجوز حضور دارند و در صورت تخلف برخورد قضایی انجام می‌شود و مردم نیز می‌توانند شکایات خود در این زمینه را به 110 اطلاع دهند.

وی درباره نحوه فعالیت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی گفت: افراد متقاضی راه‌اندازی صنوف به اتحادیه‌ها و پلیس به‌علاوه 10 مراجعه می‌کنند و در مراحل بعد به اداره اماکن معرفی می‌شوند و در رابطه با متقاضی اقداماتی از جمله صلاحیت فردی افراد، ضوابط انتظامی و صلاحیت ترافیکی مکان صنفی انجام می‌شود و جوابیه به اتحادیه صادر و نسبت به صدور پروانه انجام می‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار