قائم مقام کل منابع طبیعی خوزستان:
احمد رییس ‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد اهواز، اظهار کرد: در حدود 5 هزار هکتار از اراضی کانون ریزگرد اهواز در سال 95 نهال کاری شد که این نهال‌ها بر اساس نوع دسترسی به آب به روش‌های مختلف کشت شدند.
کد خبر: ۶۰۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 18 May 2018

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان با بیان این‌که متوسط درصد سبزینگی نهال‌های کشت شده در سال 95 در 5 هزار هکتار از عرصه‌های فوق بحرانی بیش از 77 درصد است، گفت: امسال نیز تاکنون در این منطقه به روش‌های مختلف در حدود 13هزار هکتار از اراضی کانون ریزگرد اهواز نهال‌کاری شده و وضعیت نهال‌های کشت شده خوب است.

احمد رییس ‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد اهواز، اظهار کرد: در حدود 5 هزار هکتار از اراضی کانون ریزگرد اهواز در سال 95 نهال کاری شد که این نهال‌ها بر اساس نوع دسترسی به آب به روش‌های مختلف کشت شدند.

وی افزود: در بخش‌هایی که آب در دسترس بود به روش ثقلی عمل شد و در بخش‌هایی که آب وجود نداشت، از روی ناچاری به صورت چاله‌ای کشت شدند. با توجه به وضعیت عرصه در هر بخش، درصد سبزینگی نهال‌های کشت شده در عرصه‌های فوق بحرانی ریزگرد اهواز بین 30 تا 100درصد متفاوت است.

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان با بیان این‌که متوسط درصد سبزینگی نهال‌های کشت شده در 5 هزار هکتار از عرصه‌های فوق بحرانی بیش از 77 درصد است، تصریح کرد: انتظار ما با توجه به شرایط عرصه‌ها، عددی بسیار پایین‌تر از این میزان بود اما خوشبختانه شاهد وضعیت خوب نهال‌های کشت شده در کانون ریزگردها هستیم.

رییس زاده عنوان کرد: امسال تاکنون در این منطقه به روش‌های مختلف در حدود 13هزار هکتار از اراضی نهال کاری انجام گرفته است. همچنین در دو هزار هکتار از اراضی عملیات مالچ پاشی، 10هزار هکتار عملیات مدیریت چرای دام و 7 هزار هکتار از اراضی هور منصوره عملیات مرطوب سازی انجام شده است.

وی با بیان این‌که نهال‌هایی که امسال در حال کشت آن‌ها هستیم در حال حاضر وضعیت خوبی دارند، زیرا شاهد بارندگی‌های مناسبی بودیم، ادامه داد: طوفان‌ها و بارندگی‌های اخیر اثرات مثبت و منفی بر روی نهال‌های کشت شده داشته‌اند. برای نهال‌هایی که کوچک بوده‌اند، با پر شدن چاله‌ها با آب باران شاهد خفگی آن‌ها بوده‌ایم اما نهال‌هایی که بزرگ بوده‌اند، بارش باران وضعیت خوبی را برای آن‌ها رقم زده است.

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: در برخی از نقاط که نوع کشت چاله‌ای بوده است با توجه به شوری شدید خاک در منطقه، بارندگی باعث شده تا نمک در اطراف نهال‌ها جمع شود که بر روی رشد نهال اثرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار