مدیر کنترل کیفیت شرکت آبفا اهواز:
لیلا حیاتی تصریح کرد: معمولا انشعابات غیرمجاز در نواحی حاشیه‌ای و در مناطقی وجود دارد که جوی روباز دارند و از سیستم شبکه فاضلاب برخوردار نیستند.
کد خبر: ۶۰۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 18 May 2018

 

98 درصد آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی مشکلی ندارد

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز 98 درصد آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی مشکلی ندارد، گفت: 2 درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیر مجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود.

لیلا حیاتی اظهار کرد: در همه نقاط اهواز در حال نمونه‌برداری به منظور بررسی کیفیت آب هستیم و بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز نیز 98 درصد آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی مشکلی ندارد.

وی افزود: 2 درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیرمجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: معمولا انشعابات غیرمجاز در نواحی حاشیه‌ای و در مناطقی وجود دارد که جوی روباز دارند و از سیستم شبکه فاضلاب برخوردار نیستند.

حیاتی عنوان کرد: در این مناطق به دلیل اینکه انشعاب غیرمجاز آب آن‌ها دیده نشود، لوله‌کشی‌های انتقال آب خود را از درون فاضلاب‌ها انجام می‌دهند. این لوله کشی‌ها اصولی نیستند و اگر یک نفر در منطقه از انشعاب غیر مجاز استفاده کند، با روشن شدن پمپ آب فاضلاب وارد شبکه آب شده و همه شبکه را آلوده می‌کند.

وی در خصوص شیری‌ رنگ بودن آب در برخی از زمان‌ها در هنگام باز کردن شیر آب عنوان کرد:علت شیری رنگ شدن آب، حباب های میکروسکوپی هوای درون آب است که این حباب ها هم می تواند به دلیل تلاطم آب درون شبکه شهری و پمپاژ آب باشد و هم به دلیل استفاده از شیرآلات کم مصرف درون منازل، لذا هیچگونه نگرانی خاصی در خصوص آلودگی آن وجود نداشته به طوری که اگر لیوان را پر از آب نموده، ظرف مدت چند ثانیه حباب ها در سطح آب آمده و از آن خارج می گردند و البته این موضوع هیچ ارتباطی به میزان کلر موجود در آب نیز ندارد.

برچسب ها: آبفا اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار