دبیر شورای ترافیک استان قم گفت: بالغ‌بر ۱۱ میلیون موتورسیکلت در سطح کشور شماره‌گذاری شده است که از این‌بین بیش از ۳۵۰ هزار موتورسیکلت در استان قم تردد می‌کند.
کد خبر: ۶۰۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، وحید مقدم در جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید فکری اساسی برای معضل پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم کرد.

وی با اشاره به حجم تعداد موتورسیکلت‌ها در شهر قم افزود: بالغ‌بر 11 میلیون موتورسیکلت در سطح کشور شماره‌گذاری شده است که از این‌بین بیش از 350 هزار موتورسیکلت در استان قم تردد می‌کند.

دبیر شورای ترافیک استان قم با بیان آمار بالای تصادفات ناشی از موتورسیکلت در استان قم گفت: بیش از 23 درصد از تصادفات رخ‌داده در استان قم را موتورسیکلت‌ها به وجودمی آوردند که نشان می‌دهد باید اقدامات ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: تهیه کلاه ایمنی استاندارد و تحویل آن در هنگام خرید به مشتری، ایجاد پیست‌های موتورسواری در مناطق ایمن، ایمن‌سازی پیاده‌روها و مسائلی از این‌دست در کاهش سوانح ناشی از موتورسیکلت می‌تواند مؤثر باشد.

مقدم با اشاره به اشغال بخش قابل‌توجهی از تخت‌های بیمارستان توسط سوانح ناشی از موتورسیکلت عنوان کرد: بیش از 45 درصد از تخت‌های بیمارستان‌های استان در اشغال تصادفات ناشی از سوانح مربوط به موتورسیکلت‌هاست.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز با انتقاد از وضعیت نامطلوب هسته مرکزی شهر به دلیل پارک موتورسیکلت تأکید کرد: خیابان چهار مردان در حال حاضر تبدیل به یک پارکینگ موتورسیکلت شده و مبحث سیما و منظر شهر را نیز بسیار زشت و زننده کرده است.

غلامرضا جان قربان با اشاره به طرح ایجاد پارکینگ موتورسیکلت در خیابان ارم و خیابان انقلاب تصریح کرد: ایجاد پارکینگ‌های پشتیبان برای ادامه طرح پارکینگ موتورسیکلت در خیابان انقلاب و ارم باید ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: هسته مرکزی شهر بالغ‌بر 100 هکتار مساحت دارد که ورود خودروها به این منطقه ممنوع شده است اما باید موتورسیکلت‌ها نیز در درازمدت برای ورود به این محدوده دچار ممنوعیت و محدودیت‌های ویژه شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار