مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه قطعا نقش دلالان و رانت بر قیمت گوشت در بازار اثرگذار است، گفت: این‌که چرا به قیمت اصلی گوشت قرمز که قیمتی مناسب برای مصرف کننده در بازار است، نمی‌رسیم مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد و بررسی شود.
کد خبر: ۶۰۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 16 May 2018

مصطفی کنارکوهی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان که امروز 26اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 3.5میلیون راس دام در استان وجود دارد و اگر زایش دام‌های استان را محاسبه و تعداد دام‌های نر را نیز در این محاسبه لحاظ نکنیم، معادل 600 تا 700 هزار راس دام که در طول سال در استان کشتار می‌شود، دام زنده در استان وجود دارد.

وی افزود: بر روی کاغذ همه چیز از نظر تعداد دام‌های مورد نیاز و... طبیعی است و وجود دارد اما چه اتفاقی می‌افتد که شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، مساله‌ای است که واقعا نمی‌توان به آن پاسخ داد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: آمار 3.5 میلیون راس دامی که در استان وجود دارد بر اساس تعداد واکسن‌هایی است که برای آن‌ها استفاده شده و آمار دقیق است. این عدد به جزء حدود یک تا 1.5میلیون دامی است که عشایر دارند.

کنارکوهی عنوان کرد: این‌که چه اتفاقی می‌افتد که شاهد افزایش قیمت دام و گوشت در بازار هستیم مساله‌ای است که قطعا نقش دلالان و رانت در آن وجود دارد تا شرایط قیمت در بازار به این شکل شود.

وی ادامه داد: به ازای هر یک کیلوگرم لاشه‌ای که وارد می‌شود، وزارتخانه اجازه داده یک کیلوگرم دام زنده صادر شود این مساله باعث می‌شود تا موازنه‌ای که در استان وجود دارد، خیلی تغییر نکند. اینکه چرا شاهد چنین شرایطی هستیم مساله‌ای است که شاید برخی از اطلاعات را در اختیار نداشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: قاچاق بیش از حد دام شاید مساله‌ای است که در معادلات مد نظر قرار داده نمی‌شود که شاهد این عدم توازن و افزایش قیمت‌ها هستیم یا افرادی تعیین کننده قیمت‌ها هستند که در این جلسات حضور ندارند.

کنارکوهی ادامه داد: سالی حدود 4 هزار تن گوشت قرمز گوساله از درون کشور وارد استان خوزستان می‌شود و این میزان می‌تواند تکمیل کننده نیاز 8 هزار تنی استان باشد و باید به نوعی قیمت‌ها را تعدیل کند اما اینکه چرا به قمیت اصلی که قیمتی مناسب برای مصرف کننده در بازار است، نمی‌رسیم مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد و باید بررسی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گوشت قرمز ، مرغ منجمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار