رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سرانه آموزشی دانش‌آموزان در کشور ما 5.4 متر مربع است که 11 استان کشور از جمله خوزستان و حتی استان تهران زیر خط میانگین هستند که باید تلاش کنیم این استان‌ها را به خط میانگین برسانیم.
کد خبر: ۶۰۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 16 May 2018

امروز چهارشنبه (26 اردیبهشت) مهرالله رخشانی‌مهر در حاشیه افتتاح پروژه مدرسه دوازده‌کلاسه دوره اول متوسطه شهدای صنعت نفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس ارقامی که ما داریم، حدود 30 درصد مدارس کشور باید تخریب و بازسازی مجدد شوند که این میانگین برای استان خوزستان نیز صادق است و 30 درصد مدارس خوزستان نیز باید تخریب و بازسازی یا مقاوم‌سازی شوند. البته موضوع مقاوم‌سازی دارای اهمیت بیشتری است چراکه با هزینه کمتری می‌توان تعداد زیادی از مدارس را به چرخه آموزش کشور بازگرداند.

وی افزود: سرانه استاندارد آموزشی 8.2 مترمربع است که در دنیا به ازای هر دانش‌آموز در نظر گرفته شده است. سرانه آموزشی دانش‌آموزان در کشور ما 5.4 متر مربع است که 11 استان کشور از جمله خوزستان و حتی استان تهران زیر خط میانگین هستند که باید تلاش کنیم این استان‌ها را به خط میانگین برسانیم.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: قانون برنامه ششم به این موضوع اشاره می‌کند که سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس تنها برای تخریب و بازسازی اختصاص داده شود. اگر این رقم در اختیار قرار بگیرد به نظر می‌رسد که شتاب ما بیشتر شود تا بتوانیم مدارس را به سرانه میانگین برسانیم و سپس تخریب و بازسازی مدارس انجام شود.

رخشانی‌مهر ادامه داد: امروز مدیران استانی و ملی، مردم و خیرین حضور دارند و این جای شکر دارد که مردم و خیرین به این جمع‌بندی رسیده‌اند که آموزش کلید توسعه کشور است. امیدوارم ما نیز بتوانیم آنچه که سهم دولت از ردیف خیرین است را محقق کنیم.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مدرسه از تعهدات نفت بوده که در وقت مقرر، اعتبارات آن تامین شده است. دبستان دوازده‌کلاسه شهدای صنعت نفت نیز به زودی افتتاح خواهد شد و قرار است تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: من همچنان به جمع کردن مدارس کانکسی استان تا سال آینده تاکید می‌کنم به همین علت اعتبارات نوسازی مدارس را به 110 درصد افزایش دادیم. تا کنون به مراکز آموزشی کودکان استثنایی کم‌توجهی داشتیم که کار در این زمینه را از سال گذشته آغاز کردیم و اکنون نیز چند پروژه شروع شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نوسازی مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار