شهردار چوئبده خبر داد:
شهردار چوئبده گفت: بر اساس تصمیمات و اقدامات انجام شده، این شهر صاحب جوی آب‌های سطحی و یک آزمایشگاه تشخیص طبی می شود.
کد خبر: ۶۰۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 16 May 2018

ناجی فرحانی صدر در جلسه شورای سلامت شهرستان آبادان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: چاله ای که برای دفع زباله های شهری چوئبده پیش بینی شده نیاز به کنترل جدی به لحاظ مسائل زیست محیطی دارد، در زمان حاضر این محل به یک چالش و معضل شهری به ویژه برای افرادی که مسیر خانه تا سایت پرورش میگو چوئبده را طی می کنند، تبدیل شده است.

وی ضمن اشاره به گفتگوها و رایزنی های انجام شده با مرکز بهداشت آبادان و کسب موافقت اولیه برای امضاء تفاهمنامه ساخت، تجهیز و راه اندازی یک آزمایشگاه تشخیص طبی ویژه شهر چوئبده اظهار کرد: در زمان حاضر شهروندان چوئبده بایستی برای انجام آزمایشات خود مسافت حدود ۴۰ کیلومتری میان این شهر تا آبادان را طی کنند ضمن آنکه برخی مراجعات آنها به آزمایشگاه‌های خصوصی با توجه به مشکلات مالی مردم آنها را به دردسر انداخته است.

شهردار چوئبده تصریح کرد: بر اساس توافق اولیه ، انجام کارهای زیر ساختی و عمرانی بر عهده شهرداری و موضوع تهیه تجهیزات آزمایشگاهی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز توسط مرکز بهداشت آبادان مطرح و توافق شد، به طور حتم این اقدام گامی موثر در جهت توسعه و بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی شهر چوئبده خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته نیز برای نخستین بار جلسه شورای سلامت شهر چوئبده را با حضور مسئولان بهداشتی و بخشدار مرکزی برگزار کردیم که در آن به مسائل بسیار خوب و مهمی اشاره شد، گفت: از سال گذشته کار احداث جوی‌های آب‌های سطحی که پیشتر در شهر چوئبده نداشتیم را آغاز کردیم که تاکنون سه کیلومتر جوی را ایجاد کرده ایم و طبق برنامه در نظر داریم تا سال ۱۳۹۹ این میزان را به ۲۰ کیلومتر برسانیم.

به گفته وی با توجه به اقلیم و زمین شناسی شهر چوئبده راهی جز ایجاد جوی برای دفع آبهای سطحی نداریم که البته در این باره به مشاوره نیاز است.

وی افزود: از آنجایی که شاخص سلامت و بهداشت یکی از مهمترین شاخص های کیفیت زندگی شهریست، لذا مدیریت شهری وظیفه دارد تا برنامه های ویژه ای را به تنهایی و یا با هماهنگی و همراهی مرکز بهداشت در راستای ارتقاء شاخص های بهداشتی شهر به انجام رساند.

وی اظهار کرد: توزیع کیسه زباله در سطح شهر چوئبده یکی از راههای فرهنگ سازی عمومی برای دعوت از مردم برای همکاری در جمع آوری زباله و قرار دادن آنها در ساعت معین در خارج از منزل است که به طور جدی دنبال می شود.

شهردار چوئبده تصریح کرد: برگزاری همایشهای «محله پاک» در سطح چوئبده از دیگر اقدامات در زمینه فرهنگ سازی عمومی با موضوعات بهداشتی است که در این همایش‌ها اعضای شهرداری با همراهی شهردار و اعضای شورای شهر علاوه بر توزیع کیسه زباله در میان شهروندان با آنان در پاکسازی محلات همراهی و کمک می کنند.

فرحانی صدر با بیان اینکه به طور هفتگی در راستای فرهنگ سازی عمومی جلساتی را با شهروندان محلات مختلف برگزار می کنیم، گفت: برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و تامین و پایداری سلامت جامعه نیاز به عزم عمومی داریم تا هر دستگاه به فراخور وظیفه ای که به طور قانونی بر عهده اش نهاده شده به موضوع ورود و اقدام کند ضمن آنکه هر یک از ما یک وظیفه انسانی داریم که بایستی آن را به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: از مسئولان دعوت می کنیم تا هفته آینده در جشنواره سلامتی که قرار است در چوئبده و پس از افطار تا سحر در محل مدرسه امام خمینی چوئبده برگزار شود، شرکت کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار