زیر نظر دانشگاه شهید چمران اهواز؛
اولین مجله‌ آموزش زبان انگلیسی و تحلیل گفتمان کشور زیر نظر دانشگاه شهیدچمران در ISI نمایه شد
کد خبر: ۶۰۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 16 May 2018

ییس دانشکده ادبیات، علوم انسانی و زبان‌های خارجه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مجله تحقیقات در زبان‌شناسی کاربردی (Journal of reserch in applied linguistics) به عنوان اولین مجله حوزه آموزش زبان انگلیسی و تحلیل گفتمان کشور در ISI نمایه شد.

علیرضا جلیلی‌فر در اظهار کرد: مجله تحقیقات در زبان‌شناسی کاربردی (Journal of reserch in applied linguistics) از مجلات دانشگاه چمران و زیرنظر وزارت علوم فعالیت می‌کند. این مجله فعالیت خود را از سال 88 آغاز کرده و در حال حاضر 9 سال است که فعالیت مستمر دارد. از نظر امتیازبندی نیز برترین مجله کشور در حوزه آموزش زبان و تحلیل گفتار است.

وی افزود: مجلات دانشگاهی، مجلات علمی پژوهشی هستند که در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت می‌شوند و اغلب با دریافت رتبه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مجلات علمی پژوهشی معتبر در کشور شناخته می‌شوند.

رییس دانشکده ادبیات، علوم انسانی و زبان‌های خارجه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مجلات دانشگاهی زمانی اعتبار بین‌المللی پیدا می‌کنند که استنادات بین‌المللی داشته باشند؛ به عبارتی مجلات باید در موسسات بین‌المللی که متولی ثبت مجلات معتبر هستند، نمایه شوند.

جلیلی‌فر خاطرنشان‌کرد: نمایه اسکوپوس (Scopus) از جمله نمایه‌های معتبر بین‌المللی در این حوزه است. ثبت مجلات دانشگاهی در این نمایه‌ها موجب می‌شود محققان بین‌المللی آن‌ها را بشناسند و رغبت بیشتری برای چاپ مقاله در این مجلات داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها نیز این مساله را به عنوان ملاکی برای امتیازدهی به مقالات چاپ شده در نظر می‌گیرند. درواقع مجله‌ای که نمایه‌های معتبر بیشتری داشته باشد، مقالات بیشتری از محققان بین‌المللی در آن چاپ می‌شوند.

رییس دانشکده ادبیات، علوم انسانی و زبان‌های خارجه تصریح کرد: مجله تحقیقات در زبان‌شناسی کاربردری (Journal of reserch in applied linguistics) در سال 96 با همکاری همکاران ما در مجله، نمایه اسکوپوس را به دست آورد. در همین زمان به دنبال حرکت به سمت مایه‌های معتبرتر یعنی ISI بودیم.

جلیلی‌فر ادامه داد: در نهایت هفته گذشته به عنوان اولین مجله حوزه آموزش زبان انگلیسی و تحلیل گفتمان در داخل کشور، مجله در ISI نمایه شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار