دادستان بندر ماهشهر خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر گفت: انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان سال گذشته بیش از ۲.۹ میلیارد ریال به زندان، زندانیان و خانواده‌های آنان کمک کرده است.
کد خبر: ۶۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 15 May 2018

مهدی محمدی در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان اظهار کرد: درآمد سال ۹۶ انجمن حمایت از زندانیان بندر ماهشهر نزدیک‌ به ۶۱۱ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۲۳ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در قالب کمک مستمری، اجاره مسکن، نقدی، غیر نقدی، بهداشت و درمان، تحصیلی و آموزشی، ازدواج و جهیزیه به خانواده‌های زندانیان کمک شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: در همین راستا مبلغ ۲۷۳ میلیون و ۴۳۱ هزار ریال کمک به زندان در قالب ملزومات فرهنگی و هزینه پرداختی به زندان، مبلغ ۲۶۰ میلیون و ۹۴ هزار ریال کمک به زندانیان بی‌بضاعت در قالب بهداشت و درمان و دستمزد و خرید ملزومات مورد نیاز و آزادی زندانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مبلغ ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال نیز به زندانیان آزاد شده شهرستان بندر ماهشهر کمک شده است.

محمدی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی برای خانواده‌های زندانیان در طول سال، برگزاری دوره آموزشی ۱۶ ساعته با موضوع مهارت‌های اخلاقی همسران زندانیان و پیشگیری طلاق برای تعداد ۵۳ خانواده بخش دیگری از عملکرد انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر ماهشهر بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر اظهار کرد: تلاش داریم رویکرد انجمن را به سمت اشتغال مولد ببریم، با ایجاد اشتغال پایدار میزان قابل توجهی از جرائم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تعداد مجرمان بالفطره بسیار اندک است و اگر برای زندانیان ایجاد شغل کنیم میزان قابل توجهی از بزهکاری‌ها و جرائم کاهش پیدا می‌کند.

محمدی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جرائم ناشی از حاشیه‌نشینی است، اضافه کرد: هر چند اقدامات و عملکرد شرکت‌های پتروشیمی در راستای ایجاد اشتغال و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است اما یکی از تبعات وجود و فعالیت آنها افزایش حاشیه‌نشینی است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر متذکر شد: بر این اساس از شرکت‌های پتروشیمی انتظار می‌رود در بحث جرم‌زدایی با نهادهای متولی همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: جا دارد از خیران نیکوکار از جمله فرماندار، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های تابع، شرکت‌های پتروشیمی رازی، مارون، امیر کبیر، عملیات غیر صنعتی، شهردار و شورای شهر بندر ماهشهر و شهر چمران، کمیته امداد امام خمینی، اداره بهزیستی و هلال احمر بندر ماهشهر تقدیر و تشکر کنم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار