دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:مبارزه با پدیده شوم موادمخدر از مطالبات اصلی مردم به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۰۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 14 May 2018

تابناکفارس به نقل از ایسنا: محمدرضا ابراهیمی دوشنبه 24 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و وزیر کشور در خصوص مبارزه‌ با موادمخدر، گفت: به استناد نظرسنجی‌های اجتماعی و مطالعات انجام شده، مبارزه با پدیده شوم موادمخدر از مطالبات اصلی مردم به‌شمار می‌رود.

او مواد مخدر را از مخرب‌ترین آسیب‌ها در کشور برشمرد و با تصریح اینکه اعتیاد و موادمخدر برای هر جامعه‌ای یک تهدید جدی محسوب می‌شود، گفت: اعتیاد امنیت و سلامت کشورها را هدف قرار می‌دهد، لذا جامعه‌ نیازمند ایجاد دیواری بلند و مقاوم در برابر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن است و برای ایجاد چنین مانعی باید نهضتی عمومی شکل بگیرد.

این مقام مسئول در استان فارس بیان کرد: وقتی کسی وارد حیطه اعتیاد شود، یکسری شرایط روحی، جسمی و مکانیزم بدن اتفاق می‌افتد که جدا شدن از آن بسیار سخت بوده و به همراه آن آسیب‌های دیگر نیز شکل می‌گیرد.

ابراهیمی افزود: باید همه مردم را در امر مبارزه با مواد مخدر درگیر کنیم و یک جریان‌سازی ایجاد شود؛ صرفا با کارهای دولتی نمی‌شود کاری از پیش برد؛ هر موضوعی را اگر بخواهیم پایه‌دار در جامعه ثبت کنیم، باید تبدیل به باور و اعتقاد شود و بهترین ظرفیت ایجاد باور در جامعه ما، استفاده از ظرفیت دینی و اخلاقی جامعه است.

وی به ابلاغ طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم توسعه در فاصله زمانی سال 1396 تا 1400 اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که باید تمام دستگاه‌ها مطابق مفاد آن نسبت به اجرای وظایف خود در سطح جامعه اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اضافه کرد: وقتی به اسناد بالادستی نگاه می‌کنیم هیچ خلاء قانونی و هیچ عذری برای کار نکردن وجود ندارد و زمینه برای تلاش وافر همه‌ی دست‌اندرکاران وجود دارد.

ابراهیمی گفت: انتظار می‌رود که به طرح ملی مبارزه با مواد مخدر توجه بیشتری شود، چرا که این طرح پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های امسال محسوب می‌شود. در این راستا دستگاه‌های استانی نیز باید سهم خود را در مبارزه با مواد مخدر مشخص کنند.

او بر لزوم برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تاکید و اضافه کرد: در این جلسات باید میزان اثربخشی اقدامات بررسی و ارزیابی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: اجرای دقیق و موثر برنامه‌ها در این حوزه باید به کاهش دسترسی به موادمخدر و کاهش نرخ بروز و شیوع اعتیاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار