معاون ‌غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
معاون‌ غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه مشکل کمبود داروی دسفرال کشوری است از پیگیری سازمان غذا و دارو برای رفع این مشکل خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 15 May 2018

دکتر حسین برزگر با اشاره به مشکل کمبود داروی دسفرال در کشور اظهار کرد: در حال حاضر رفع این مشکل و تامین کافی داروی دسفرال از سوی سازمان غذا و دارو در دست پیگیری قرار دارد. تولید داخلی این دارو، دسفوناک است که هم اکنون به میزان کافی در کشور وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط معاونت غذا و داروی اهواز داروهای دسفوناک، روناک دارو، دفروکسیر و دفروکسامین چهار برند تولید داخل در استان خوزستان وجود دارد تا بیماران تالاسمی دغدغه تامین این دارو را نداشته باشند.

برزگر با اشاره به برند خارجی و وارداتی بودن بودن داروی دسفرال عنوان کرد: مسوولان سازمان غذا و دارو در حال رایزنی با تولید کننده خارجی این دارو هستند و به زودی مشکل کمبود این دارو در کشور مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران تالاسمی دغدغه کمبود داروی دسفرال را نداشته باشند، گفت: به زودی مشکل کشوری این دارو مرتفع می‌شود و در حال حاضر نیز امکان تامین داروی ایرانی با نام دسفوناک وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار