سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبرداد:
سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برگزاری مزایده برای فروش گازهای ارسالی به مشعل ۲۳ محل با ظرفیت حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 13 May 2018

سعید کوکی در مراسم افتتاح و آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه‌های جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحدهای بهره‌برداری مارون ۳، مارون ۶ و منصوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این‌که بحث جمع‌آوری گازهای همراه همیشه دغدغه مسئولان نفتی بوده است، گفت: در این راستا فروش گازهای همراه در برنامه کاری قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۹۳، مجوز لازم داده شد و اولین مزایده فروش گازها در جراید منتشر شد. در سال ۹۴ دو شرکت تامکار گاز و هیربد نیرو برای چهار میدان برنده شدند و در سال ۹۵ اولین قرارداد فروش گاز در کشور بین مناطق نفت‌خیز جنوب و دو شرکت مذکور امضا شد.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحدهای بهره‌برداری مارون ۳، مارون ۶ و منصوری گفت: جزو چهار قراردادی که امضا شد، مارون ۶ با حدود ۱۵ میلیون فوت مکعب، مارون ۳ با حدود ۱۴ میلیون فوت مکعب و منصوری با حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب در روز بود و قرار است مارون ۳ در پایان شهریور، مارون ۶ در پایان دی و منصوری در پایان سال تشکیل و راه‌اندازی شود.

کوکی اظهار کرد: مزایده بعدی برای ۲۳ محل دیگر و برای حدود ۱۳۰ میلیون فوت مکعب برگزار خواهد شد. این مزایده در مرحله تبادل اطلاعات قرار دارد و اگر تکمیل شود، این ۲۳ پروژه به همراه چهار پروژه‌ای که امضا شده، باعث جمع آوری ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار