مدیر دفتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در خوزستان خواستار شد:
مدیر دفتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در خوزستان از کمبود سهمیه دارو برای بیماران هموفیلی در آبادان خبر داد و خواستار تامین داروی کافی برای این بیماران شد.
کد خبر: ۶۰۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 14 May 2018

اشرف فرامرزیان‌پور با اشاره به وضعیت تامین داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی در استان خوزستان طی هفته‌های اخیر، اظهار کرد: حدود دو سال پیش سهمیه دارویی هموفیلی دانشکده‌های علوم پزشکی آبادان و دزفول از دانشگاه علوم پزشکی اهواز تفکیک شد و به هرکدام از این دانشکده‌ها سهمیه‌ای جداگانه برای بیماران مبتلا به هموفیلی در مناطق تابعه و تحت پوشش هر دانشکده اختصاص یافت.

وی افزود: از همان زمان سهمیه دارویی کمتری به دانشکده علوم پزشکی آبادان اختصاص پیدا کرد. در حال حاضر در آبادان با کمبود داروی بیماران هموفیلی مواجهیم که البته بیماران هموفیلی تحت پوششش این دانشکده حدود 25 تا 30 نفر هستند و داروی موردنیاز خود را از اهواز نیز تامین می‌کنند.

مدیر دفتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در خوزستان ادامه داد: اما با توجه به شرایط این بیماران و دشواری ایاب و ذهاب در هوای گرم خوزستان و هزینه‌های بالای ناشی از آن، درخواست داریم که کمبود داروی هموفیلی در آبادان نیز مرتفع شود تا بیماران هموفیلی ما در آبادان بتوانند از نزدیکترین دانشکده داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

فرامرزیان‌پور ضمن تقدیر از عملکرد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تامین کافی و به موقع داروهای هموفیلی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون با کمبود دارویی برای بیماران هموفیلی مواجه نشده‌ایم و هر زمان که درخواست تامین دارو کردیم به سرعت داروی موردنظر را تهیه کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار