نخستین جشنواره استانی نقالی و نمایشنامه خوانی با هدف ترویج و نشر فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی ٢٥ اردیبهشت 97 در شهرستان آغاجاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 14 May 2018

نخستین جشنواره استانی نقالی و شاهنامه خوانی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ٢٥ اردیبهشت در شهرستان آغاجاری برگزار می شود.

احمد عبدالهی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری، بااعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت انجمن ادبی، فرهنگی و هنری شهرستان آغاجاری در دو بخش نقالی و شاهنامه خوانی و در ٢ رده سنی بزرگسالان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نشر و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، کشف استعدادها و ظرفیت های استان در زمینه نقالی، شاهنامه‌خوانی و تشویق جوانان به این هنر دانست و افزود: از اهداف دیگر این جشنواره بازشناخت اندیشه‌ حکیم ابوالقاسم فردوسی، گسترش بیش از پیش فرهنگ پهلوانی و قهرمانی و تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان عرصه نقالی و شاهنامه ‌خوانی است.

دبیر برگزاری این جشنواره اضافه کرد: ٥٥ اثر از ٩ شهرستان به دبیرخانه ارسال شد که پس از پایان روند داوری ١٠ اثر به عنوان آثار برگزیده جایزه و لوح سپاس اهدا می‌شود و از سایر شرکت کننده‌ها نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر خواهد ‌شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار