استاندار خوزستان تأکید کرد:
استاندار خوزستان گفت: با مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی غایب در جلسات شورای اشتغال و کم توجه به مسئله اشتغال استان برخورد می شود.
کد خبر: ۶۰۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 13 May 2018

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در نشست کمیته فنی طرح های اشتغال زا در اداره کل کار خوزستان با اشاره بی توجهی بانک ها به بحث اشتغال و غیبت آنها در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: مدیران بانک ها باید در جلسات کمیته فنی اشتغال حضور پیدا فعال داشته باشند.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه با مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی غایب در جلسات شورای اشتغال برخورد می شود، افزود: اشتغال مسئله نخست کشور است و مدیرانی که با این مسئله غیرمسئولانه برخورد می کنند شایستگی سمت و پست را ندارند.

شریعتی بیان کرد: سال گذشته توجه و تمرکز استان بر روی زیرساخت ها بود که در این خصوص اقدامات خوبی شکل گرفت اما امسال توجه به مسئله اشتغال در دستور کار است و هر مدیری اعم از اجرایی و بانکی برای تحقق این مهم همکاری نداشته باشند با آنها برخورد خواهد شد.

استاندار خوزستان با انتقاد از عدم حضور مدیران سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه کمیته فنی اشتغال گفت: تمامی مدیران استانی از شرایط بیکاری در خوزستان آگاه هستند اما توجهی به آن ندارند این در حالی است که بیکاری تبعات اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

شریعتی عنوان کرد: کسی می تواند در نظام جمهوری اسلامی کسوت و لیاقت مدیریت را داشته باشد که در راستای سیاست های نظام حرکت کرده و گام بردارد؛ مسائل مهم همچون اشتغال توسط نظام جمهوری اسلامی تعیین و تبیین می شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید اولویت تمامی مدیران استانی باشد، گفت: متأسفانه بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی کم کاری می کنند.

استاندار خوزستان از عدم شرکت بانک های استان در جلسه کمیته اشتغال انتقاد کرد و گفت: مدیران بانک های خوزستان توجهی به بحث اشتغال ندارند.

شریعتی خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: باید توجه ویژه ای به کمیته های فنی اشتغال وجود داشته باشد و مدیران بانک ها باید با حضور در جلسات این کمیته، علت توجه نکردن به تعهدات خود در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی را توضیح دهند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در خوزستان زیاد است، اظهار کرد: بانک ها به دلیل در اختیار داشتن منابع عظیم شرکت های دولتی، خود را به منابع کوچک بخش خصوصی نیازمند نمی دانند.

وی بیان کرد: باید تمامی ظرفیت بانک ها در بحث اشتغال به خدمت گرفته شود و در این راستا بانک ها پنجشنبه و جمعه برای بحث اشتغال باز باشند؛ این روند مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران ناهماهنگ می توانند کنار بکشند، اظهار کرد: دستگاه هایی که از سهم خود در بحث اشتغال زایی استفاده نمی کنند نامه ای برای وزیر مربوطه تنظیم و مراتب گزارش شود تا اعتبارات اشتغال این سازمان ها به دلیل فعال نبودن جابه جا شوند.

وی گفت: عملکرد تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص بحث اشتغال به وزرای مربوطه گزارش داده می شود چراکه اشتغال حق مردم بر گردن مسئولان است.

شریعتی اظهار کرد: تنها حضور فیزیکی در جلسات کافی نیست و تمامی مدیران باید به طور جدی و شفاف در جلسات کمیته فنی اشتغال حضور عملی، موثر و مثبت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار