یکی از کارکنان شرکت کیسون در اهواز گفت: لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید، 13 ماه است حقوق نگرفته‌ایم و پولی برای گذران زندگی نداریم
کد خبر: ۶۰۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 12 May 2018

یکی از کارکنان شرکت کیسون در اهواز گفت: لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید، 13 ماه است حقوق نگرفته‌ایم و پولی برای گذران زندگی نداریم. صاحب خانه قصد دارد از خانه بیرونمان کند چون مدت‌ها است پول اجاره‌اش را پرداخت نکرده‌ایم.

شرکت کیسون پیمانکار قطار شهری اهواز است که از سال 85 تا امروز از راه اندازی حتی یک فاز این پروژه به دلایل گوناگون ناتوان بوده و مدتها است که در پرداخت حقوق کارکنانش هم لنگ می‌زند تا آنجا که گهگاهی خبر تجمع و اعتراضات آنها در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

رحیم کعب‌عمیر، عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأئید موضوع معوقه بودن حقوق کارگران کیسون اظهار کرد: آمار دقیقی از بدهی این کارگران نداریم چرا که شهردار با پیمانکار یعنی شرکت کیسون قرارداد بسته و کارگران هم با این شرکت قرارداد دارند.

وی افزود: البته در تماس تلفنی با برخی از مدیران موضوع طلب کارگران صحت دارد و در حال حاضر هم مبلغی به‌عنوان علی الحساب به آنها پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز عنوان کرد: از مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز خواستم که این موضوع را پیگیری کند و خود شهرداری با اختصاص بخشی از پرداختی‌ها به کارگران، مشکل آنها را حل کند.

وی بیان کرد: در گذشته برخی از کارگران شهرداری مطالباتی از پیمانکاران داشتند که شهرداری مبلغی از مطالبات پیمانکار را به آنان اختصاص داد و خوشبختانه مشکل انها حل شد.

پروژه قطار شهری اهواز بیش از یک دهه است که در حال اجرا است و تاکنون دولت حدود 600 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه پرداخت کرده است؛ همچنین شهرداری اهواز با اختصاص زمین در این پروژه مشارکت کرده است.

تاکنون 16 کیلومتر تونل برای پروژه قطار شهری اهواز حفر شده است و 2.7 کیلومتر آن ریل گذاری شده است. قرار بود این پروژه با تأمین فاینانس اجرایی شود ولی با توجه به تحریم‌های ایران در دهه 80 دولت مجبور به تأمین مالی این پروژه شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار