امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: مسئله مهم خروج آمریکا از برجام است که این موضوع از سخت‌ترین شکست‌هایی است که آمریکا در طول تاریخ خورده است.
کد خبر: ۶۰۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 11 May 2018

آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به فتوای میرزای شیرازی مبنی بر حرام بودن استعمال تنباکو، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت سالروز این مناسبت را پشت سر گذاشتیم و این فتوای مهم میرزای شیرازی باعث شد دست استکبار و به‌ویژه انگلیس از آنچه برایش در ایران طمع کرده بود کوتاه بماند و نتوانستند از این طریق سلطه اقتصادی بر ایران پیدا کنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: مناسبت دیگر روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است که باید اشاره کنیم زبان و ادبیات فارسی خدمات زیادی به اسلام ارائه کرده و برعکس این موضوع نیز وجود داشته است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان باید اشاره کنم به گران شدن اجناس که از بازاریان محترم می‌خواهم مراقب این موضوع باشند و اجازه ندهند قیمت‌ها بالا برود تا برای مردم نگرانی به‌وجود نیاید.

وی ادامه داد: بحث مهم دیگر در ماه مبارک رمضان بحث روزه‌خواری است که انتظار ما اول به سمت نیروی انتظامی می‌رود که البته این عزیزان وظیفه خود را انجام می‌دهند. اما بحث امر به معروف و نهی از منکر هم از طرف خود ما البته با زبان خوش و برخورد خوب باید انجام بگیرد.

آیت‌الله حسن‌زاده بیان کرد: شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است نباید فراموش بشود و باید وظیفه خود را در این جهت بهتر بشناسیم. مسئولان محترم باید قوانین دست و پا گیر را از جلوی پای تولیدکنندگان بردارند که تولیدکننده از اینکه سرمایه خود را در تولید استفاده کند پشیمان نشود.

وی افزود: در بحث قاچاق نیز باید اقدامات لازم انجام شود و آنچه که نباید وارد شود از ورودش به کشور جلوگیری شود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مسئله بعد خروج آمریکا از برجام است که این موضوع از سخت‌ترین شکست‌هایی است که آمریکا در طول تاریخ خورده است. شکست‌های نظامی پی در پی آمریکا در یمن، سوریه و عراق در مدت‌های اخیر بوده است و این خروج آن‌ها از برجام هم از بدترین شکست‌های آمریکا است. در این مسئله تنها 5 یا 6 کشور در کل دنیا از این اقدام آمریکا حمایت کردند.

وی ادامه داد: حتی کشورهای اروپایی و عضو 5+1 نیز این کار را محکوم کردند و با آمریکا همراهی نکردند. باید برای این اقدام تشکر کنیم از ترامپ زیرا اصلا آن‌ها وارد برجام نشده بودند و ما از خروج آمریکا از برجام واهمه‌ای نداریم و این اتحاد و یکپارچگی ما است که به ملت ما کمک می‌کند. اما اگر بین خودمان تفرقه و پراکندگی باشد این به ما آسیب می‌زند و اتحاد و ولایت‌پذیری را باید رعایت کنیم و به سخنان رهبری عزیز گوش فرا دهیم.

آیت‌الله حسن‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن ناامید کردن مردم از نظام است و همه باید تلاش کنیم اعتماد بین مردم و نظام را ایجاد کنیم و کارآمدی نظام اسلامی را تبیین کنیم.

آیت‌الله حسن‌زاده در پایان به اهمیت دو سخنرانی مهم رهبر انقلاب یکی برای فرهنگیان و معلمان و یکی درباره خروج آمریکا از برجام تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار