رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه کشاورزی در استان خوزستان وجود دارد تولید کشاورزی روند رو به رشدی داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری نیز موفق عمل کنیم.
کد خبر: ۶۰۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 11 May 2018

کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شب گذشته در استانداری خوزستان با که حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار کرد: حدود 16 میلیون تن حجم محصولات تولیدی استان خوزستان است که به ازای هر خوزستانی 3 هزار و 478 کیلوگرم محصولات کشاورزی و در کشور یک هزار و 500 کیلوگرم تولید می‌شود که این جایگاه خوزستان را نشان می‌دهد.

وی گفت: خوزستان گندم مورد نیاز بیش از 11 میلیون نفر در کشور و شکر مورد نیاز 31 میلیون نفر از جمعیت کشور را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: استان خوزستان 50 درصد صادرات خرما و 38 درصد ذرت در کشور را نیز تأمین می‌کند.

چنگلوایی عنوان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه کشاورزی در استان خوزستان وجود دارد تولید کشاورزی روند رو به رشدی داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری نیز موفق عمل کنیم.

وی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به عنوان ماندگارترین طرح یاد کرد و افزود: اعتبارات این طرح 18 برابر اعتباری است که ظرف 50 سال گذشته به بخش کشاورزی استان خوزستان تعلق گرفته است.

چنگلوایی بیان کرد: مجموع تولیدات کشاورزی خوزستان 27 درصد، خرید گندم 93 درصد و پولی که بابت خرید گندم به کشاورزان دادیم 350 درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: صادرات محصولات کشاورزی در سال 92 حدود 373 میلیون دلار و در پایان سال 96 به 1 میلیارد و 148 میلیون دلار رسید.

کاش رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در برابر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به گوشه ای از مشکلات کشاورزان خوزستان از جمله مشکلات بیمه ،کمبود سهمیه آب زارعی ،ممنوعیت کشت در برخی مناطق، کندی روند تسطیح اراضی کشاورزی ، سرریز شدن فاضلاب شهری به زمین های کشاورزی ، طولانی بودن تشریفات اداری اخذ وام های کشاورزی ، کمبود بودجه لازم جهت لایروبی کانال ها ، کمبود تسهیلات لازم جهت بازپرداخت وام های کشاورزی و پرداخت خسارات ناشی از طوفان اشاره ای می کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار