مدیرکل بحران استان خوزستان خبر داد:
مدیرکل بحران خوزستان گفت: طرح مدیریت جامع بحران در کشور وجود ندارد و برای اولین بار خوزستان این طرح را به کشور ارائه و اکنون در حال رونمایی از آن هستیم.
کد خبر: ۶۰۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 09 May 2018

کیامرث حاجی‌زاده، عصر امروز در جلسه رونمایی از سند جامع تدوین شده آموزش مدیریت بحران خوزستان و هشتمین جلسه کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه کمیته علمی ـ آموزشی با ابتکار خوزستان تشکیل شده است، اظهار کرد: برای تشکیل این کمیته از اساتید دانشگاه های استان درخواست کمک شد و با موافقت جو همکاری جامعه فرهیخته خوزستان مواجه شدیدم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به قطب بندی استان خوزستان و برگزاری کلاس های آموزشی متعدد در شهرستان ها بیان کرد: خوزستان روزانه درگیر بحران های متعدد است و باید نگاه مدیریتی به این موضوع داشت.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه باید از توانمندی اساتید دانشگاه بیشتر بهره مند شویم، ادامه داد: سال گذشته خوزستان تنها استانی بود که توانست پنج کارگاه و سمینار ملی و بین المللی را با حضور مسئولان ارشد استانی و ملی و به خصوص اساتید و پروفسورهای کشوری برگزار کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان دائم البحران است، بیان کرد: ستاد بحران خوزستان با همراهی خوب همه دستگاه ها و به ویژه استاندار در کنار مشاوره های اساتید دانشگاهی وضعیت مناسبی دارد و در همه زمینه ها به صورت منظم برنامه ریزی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه سه روز اخیر جزو روزهای پرکاری بود که کار طاقت فرسایی داشتیم، یادآور شد: استان خوزستان به هفت تا هشت میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد این در حالی است که تنها به سه میلیارد مترمکعب آب دسترسی داریم از این رو اخیرا جلسه ای در این خصوص برگزار شد.

حاجی‌زاده با تأکید بر انیکه این کمیته چراغ راهی در زمینه مدیریت بحران است، گفت: از ۳۱ بحران شناخته شده ۲۱ بحران را در استان خوزستان داریم که پنج مورد آن مثل خشکسالی، آتش سوزی جنگل ها و منابع طبیعی، گرد و غبار، زلزله و سیلاب دیگر بحران که نه بلکه ابر بحران هستند.

وی ادامه داد: بعد از زلزله ازگله در استان خوزستان بیش از ۱۰۰ بار زمین لرزه داشتیم که بیشتر هم در گوریه شوشتر بوده و کارشناسان اعلام کرده اند که گسل اهواز و زاگرس فعال شده است.

حاجی‌زاده از عدم وجود طرح مدیریت جامع بحران در کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار خوزستان با ابتکار خود این طرح را به کشور ارائه و اکنون در حال رونمایی از آن هستیم.

مدیرکل بحران استان خوزستان اظهار کرد: این کمیته باید برای برگزاری تعداد سمینارهای سال جاری، تعداد طرح های پژوهشی، افزایش پایان نامه های دانشجویی با موضوعیت گرد و غبار و بحران آب و در نهایت افزایش ارائه رشته مدیرت بحران در دانشگاه ها برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم بهینه سازی مصرف آب در استان ادامه داد: باید از حالت سنتی خارج و روی معقوله آموزش که مهمتر آموزش جامع مورد هدف است، بیشتر فعالیت کنیم.

حاجی زاده با اشاره به رونمایی از طرح سند جامع مدیریت آموزش بحران خوزستان بیان کرد: طرح دیگر هم طرح جامع خطرپذیری استان است که در دست تدوین داریم. همچنین در سه ماه آینده ساختار مدیریت بحران تکمیل و جزو سه سازمان بالای کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه باید در حوزه بحران هزینه شود؛ پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی جزو کمیته های اصلی ستاد بحران هستند که باید برای آنها برنامه ریزی داشت.

مدیرکل بحران استان خوزستان گفت: روستای میراحمد دهدز به دلیل رانش در خطر زلزله قرار دارند که باید هرچه سریعتر آنها را جابجا کرد؛ اگر زلزله در این منطقه رخ دهد باید شاهد فوت حداقل ۷۰۰ نفر انسان به غیر از احشام و دام ها باشیم.

وی بیان کرد: لازم است که این روستا زودتر جابجا شود چون در صورت بروز زلزله باید با لودر فقط اجساد را از زیر آوار دربیاوریم.

حاجی زاده ضمن تأکید بر لزوم ارتباط مستمر این کمیته با دانشگاه ها به ویژه در زمینه هدف دار کردن پایان نامه های دانشجویان مقطع دکترا گفت: طرح همیاران مدیریت بحران باید برای دانشجویان و دانش آموزان انجام شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار