محمد اسلامی استاندار مازندران در کارگروه اشتغال استان با اشاره به این که سهل انگاری در زمینه اشتغال سبب عدم حل مشکل بیکاری می شود اظهار کرد: اشتغال دولتی تصور نادرستی بوده که در جامعه وجود دارد و باید این نگاه را تغییر داد.
کد خبر: ۶۰۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 08 May 2018

محمد اسلامی استاندار مازندران در کارگروه اشتغال استان با اشاره به این که سهل انگاری در زمینه اشتغال سبب عدم حل مشکل بیکاری می شود اظهار کرد: اشتغال دولتی تصور نادرستی بوده که در جامعه وجود دارد و باید این نگاه را تغییر داد.

وی افزود: مسئولان نباید نسبت به مسئله اشتغال بی تفاوت باشند و کار باید در دست مردم بوده و تسهیل سازی و پیاده سازی مقررات باید از سوی مسئولان صورت گیرد.

استاندار مازندران با بیان این که در سال گذشته از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شد که ۶۲ میلیارد تومان تخصیص یافت .

اسلامی با تاکید بر این که دولت اراده قاطعی به خرج داده تا دغدغه بیکاری به ویژه بیکاری جوانان را کاهش پیدا کند یادآور شد: توسعه کسب و کارهای متنوع سبب رونق اقتصادی در جامعه شده و در این راستا طرح های اشتغال باید در خارج از نوبت در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گیرد تا اشتغال محقق شود.

وی با اشاره به این که جماعت تحصیلکرده فاقد مهارت هستند، از تفاهم با دانشگاه علمی و کاربردی برای مهارت آموزی افراد جویای کار خبر داد و افزود: طرح کارورزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و همگان در این زمینه تکلیف مشترک داشته و هرگونه اشتغال باید با ثبت کد ملی متقاضی صورت گیرد و سامانه اشتغال نیز در این زمینه فعال شود.

استاندار مازندران به جمعیت بیش از ۵۰ درصدی روستایی استان اشاره کرد و گفت: معدل جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد بوده ولی در مازندران ۴۶.۲ درصد است و تلاش بر این بوده تا زندگی و کسب و کار روستاییان را توسعه دهیم.

اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی درنظر گرفته شد گفت: هفت هزار نفر برای اشتغال در روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر ۸۵ درصد شیر خوراکی از خارج از استان تامین می شود گفت: طبق تفاهم نامه با یکی از واحدهای تولیدی مقرر شد نسبت به ایجاد پالایشگاه شیر اقدام شود؛ این امر سبب توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در حدود پنج هزار نفر می شود.

 

*ثبت دو هزار و 741تقاضا برای اشتغال در حوزه دامداری در مازندران

کامران اصغری مدیرکل کار و تعاون مازندران نیز در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه ۳۶۲ طرح کشاورزی به بانک معرفی شده گفت: ۶۲ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی ثبت نام در حوزه های مختلف برای اشتغال، از محل صندوق توسعه تسهیلات اشتغال درنظر گرفته شده که بیشترین اعتبار برای بانک کشاورزی تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: دو هزار و ۷۴۱ تقاضا برای اشتغال در حوزه دامداری در استان ثبت و در مجموع بیش از هفت هزار تقاضای اشتغال روستایی در استان در سامانه کارا ثبت شده است.

اصغری از برگزاری ۱۷ جلسه فنی برای بررسی طرح های اشتغال در استان خبر داد و گفت: اولویت های اشتغال استان شناسایی شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار