معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان مطرح کرد
معاون امور اقتصادی استاندارخوزستان با اشاره به اعطای یارانه گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، گفت: استان خوزستان باید از این فرصت به‌منظور جبران عقب‌ماندگی خود درزمینهٔ گردشگری و هتل داری جبران کند.
کد خبر: ۶۰۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 07 May 2018

سید علی بحرینی مقدم بعد از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال خوزستان با اشاره به برگزاری جلسات کمیته‌های اشتغال شهرستان‌ها در 27 شهرستان اظهار کرد: سامانه کارا به‌عنوان پیش‌نیاز آغاز عملیات طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت مطرح و به‌صورت عملیاتی کار را شروع کرد.

به گزارش"تابناک" وی بابیان اینکه حدود 43 کمیته فنی استانی تاکنون برگزارشده است، گفت: بالغ‌بر 12 هزار طرح در شهرستان‌ها بررسی شد که تا پایان 43 جلسه کمیته فنی استان بیش از یک هزار و 294 مصوبه در سطح استان داشتیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: مصوبات کمیته فنی بااعتبار بالغ‌بر 843 میلیارد تومان بیش از 8 هزار و 663 نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

بحرینی مقدم افزود: از این میزان 856 طرح در حوزه اشتغال روستایی بااعتبار 352 میلیارد تومان برای تعداد 4 هزار و 858 نفر فرصت شغلی، همچنین با 438 طرح بااعتبار 491 میلیارد تومان تعداد 4 هزار و 605 نفر فرصت شغلی در طرح اشتغال فراگیر بود ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه خوزستان در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی جزء استان‌های نیمه بالای جدول است، بیان کرد: تاکنون بیش از 663 معرفی‌نامه به بانک‌های عامل ارجاع شده است.

بحرینی مقدم با اشاره به سهم بخشی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال عنوان کرد: برای کشاورزی و منابع طبیعی 40 درصد، صنایع و معادن کوچک 10 درصد، گردشگری 10 درصد، صنایع‌دستی و فرش 10 درصد و خدمات و آی سی تی 15 درصد تعیین‌شده است.

وی بیان کرد: در سطح بانک‌ها باوجود مسائل و مشکلاتی موجود باید سعی در جذب منابع مالی باکار مضاعف صورت گیرد ضمن اینکه پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی باید به سمت بانک‌ها هدایت شود.

بحرینی مقدم، عدم هدایت متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک‌ها را یکی مشکلات پیش روی متقاضیان عنوان کرد و افزود: از میراث فرهنگی و فرمانداران درخواست کردیم با جدیت متقاضیان را به سمت بانک‌ها هدایت کنند.

وی در رابطه با طرح اشتغال فراگیر بیان کرد: بیش از یک هزار و 236 میلیارد تومان منابع در این طرح تعریف‌شده است اما فقط 33 درصد طرح پیشنهادی در این بخش داشتیم.

بحرینی مقدم با اشاره به طرح یارانه که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌صورت خاص برای طرح‌های گردشگری اختصاص داده‌شده است، گفت: استان خوزستان باید از این فرصت به‌منظور جبران عقب‌ماندگی خود درزمینهٔ گردشگری و هتل داری جبران کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار