رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان:
رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان با بیان خوزستان استانی است که قلب تپنده اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و انرژی کشور است، گفت: باید شرکتهایی که در خوزستان مستقر هستند در بخش سلامت به ویژه برای بیماران خاص سرمایه گذاری کنند زیرا عامل بسیاری از بیماریها این شرکتها هستند و باید از حق آلایندگیها برای بیماران خوزستان هزینه کنند.
کد خبر: ۶۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 07 May 2018

کیامرث حاجی زاده در همایشی که به مناسبت روز جهانی تالاسمی امروز (17 اردیبهشت ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از تعالیم دینی و توجه به مخلوقات خداوند است بیماران خاص به ویژه بیماران تالاسمی جایگاه ویژه ای دارند. قطعا نظامی که با این اصول پایه گذاری شده است جایگاه و طبقه ای اجتماعی برای بیماران خاص قرار داده است.

رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان گفت: بزرگان انقلاب در اوج مشغله های کاری در دوران تثبیت انقلاب و جنگ تحمیلی به فکر مجموعه بندگان خدا که بیشترین آلام را دارند بودند و مرحوم آیت الله هاشمی دستور تاسیس بنیاد بیماران خاص و سازمانهای مردم نهاد برای بیماران خاص را دادند. این بنیاد در سال 73 با حضور وزرای بهداشت جمهوری اسلامی تشکیل شد.

حاجی زاده بیان کرد: این در ذهن مسئولین نظام است که باید به کسانی که امام فرمودند انقلاب پای آنها است رسیدگی کنند و جایگاهی برای آنان در نظام درمانی کشور قرار دهند. همچنین باید جایگاهی برای این بیماران در بین مردم، خیرین و سازمانهای مردم نهاد ایجاد شود. همه این موارد برگرفته از نظام مردم سالاری دینی است که نظام جمهوری اسلامی بر اساس آن بنیان شده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم اتقلاب در همه مناسبتها به رسیدگی به طبقات فرودست تاکید کرده اند و بارها به مسئولین هشدار داده اند که خط قرمز مسئولین جدایی از طبقات فرودست است. کسانی که امروز در منصبهای مدیریتی هستند باید بدانند که باید به طبقاتی خدمت کنند که نظام جمهوری اسلامی توسط آنها شکل گرفته است.

رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان گفت: اینکه مسئولی فکر کند اگر بیمار تالاسمی در دفتر کارش باشد کسر شان است زاییده فکر طاغوتی است و با منش نظام حمهوری اسلامی همخوانی ندارد.

حاجی زاده ادامه داد: ما ایرانی هستیم و فرهنگ سخاوت و نوع دوستی در تاریخ ایرانیان قابل مشاهده است. علاوه بر این مسلمان هستیم و در فرهنگ دینی ما رسیدگی به فرودستان آمده است. بنابراین کسی که دو فرهنگ از ساختار ملی و مذهبی دارد نمی تواند جدا از درک رنج بیماران باشد.

وی بیان کرد: اگر جایی در رسیدگی به فرودستان کوتاهی می شود این مساله با اصل نظام تفاوت دارد و این مساله به دلیل سلیقه نگری مسئولین است.

رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان عنوان کرد: پس از انقلاب به ویژه با تاسیس بنیاد بیماران خاص و نگاه ویژه دولت سازندگی قدمهای بزرگی در راستای خدمت به بیماران خاص برداشته شد.

حاجی زاده عنوان کرد: یکی از شاخصه های رشد در کشورهای توسعه یافته تشکیل سازمانهای مردم نهاد است. باید برخی از کارها به مردم سپرده شود و دولت تنها نقش حمایتی داشته باشد. سازمان های مردم نهاد به ویژه در بخش سلامت، رسیدگی و کنترل بیماریها می توانند کمک و بستر لازم را برای بیماران فراهم کنند.

وی گفت: در حال حاضر سازمانی متشکل از انجمن بیماران ام اس، انجمن تالاسمی، انجمن دیالیز و سایر بیماریها تشکیل شده است و موسسه بیماران خاص نیز در خوزستان در حال شکل گیری است.

رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان عنوان کرد: در بسیاری از استانها بنیاد بیماران خاص کلینیک و بیمارستان مخصوص دارند و باید ما نیز به این بیماران کمک کنیم.

حاجی زاده با بیان خوزستان استانی است که قلب تپنده اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و انرژی کشور است، گفت: باید شرکتهایی که در خوزستان مستقر هستند در بخش سلامت به ویژه برای بیماران خاص سرمایه گذاری کنند زیرا عامل بسیاری از بیماریها این شرکتها هستند و باید از حق آلایندگیها برای بیماران خوزستان هزینه کنند.

وی با اشاره به راه اندازی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان از سه سال پیش گفت: در این خصوص با 23 هیات فعال شهرستانها در سه سال متوالی هیات برتر کشور شدیم.

رئیس هیات ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان بیان کرد: در بخش پیشگیری از بیماریها به ویژه بیماری دیابت باید این بیماران به بطن جامعه بیایند و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار