مدیرکل بحران استانداری خوزستان:
مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: درخت کونوکارپوس علت تنگی نفس بعد از اولین باران پائیزی نیست و باید علت را در جایی دیگر جستجو کرد.
کد خبر: ۶۰۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 06 May 2018

کیامرث حاجی‌زاده شامگاه شنبه در نشست کمیته استانی آلودگی هوا در استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در خصوص مسائل زیست‌محیطی کارگروهی تشکل شده است، اظهار کرد: باید بپذیریم اهواز و خوزستان از وضعیت جوی نامناسبی برخوردار است و بعد از شناخت معلول (هوای ناسالم) می‌توان به مؤلفه‌های زیادی دست پیدا کرد که همه آنها هر کدام به سهم خود تأثیرگذاری دارند.

به گزارش"تابناک" وی در خصوص مشکلات تنفسی پیش آمده بعد از اولین باران پائیزی در اهواز و برخی شهرهای استان خوزستان افزود: اصلاً به علت آن آلودگی هوای اهواز که گرده‌های گیاهی اعلام شده اعتقادی ندارم و بارها این مسئله را گفته‌ام.

حاجی‌زاده بیان کرد: اینکه کونوکارپوس مناسب اهواز نیست و یا ریشه آن به تأسیسات آبی یا هرچیز دیگری آسیب‌زده درست ولی اینکه تنها عامل آلودگی هوای اهواز به صورت صرف باشد اصلاً پذیرفتنی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: گناه آلودگی هوای اهواز را گردن این گیاه انداختند ولی اصلاً صحیح نیست؛ به تناسب سهم هر مؤلفه آلودگی هوای اهواز باید برای دستگاه‌های مختلف اقداماتی را الزاماتی را تعیین کرد. اگر قرار باشد همکاری کنیم برای کنترل آلودگی کلان‌شهر اهواز باید برنامه جامعی تهیه شود که همه در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

حاجی‌زاده گفت: در خوزستان در حال استخراج نفت هستیم و کشور را با پول آن اداره می‌کنیم، بنابراین وظیفه داریم که حداقل هوای سالمی را برای مردم این استان و شهر اهواز تأمین کنیم.

وی با گلایه از اینکه برخی مواقع شرکت‌های پتروشیمی را نادیده گرفتیم و باید همه پای کار بیایند، گفت: داشتن هوای سالم برای مردم باید اولویت تمام مسئولان اجرایی باشد.

فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: همکاری هواشناسی و صداوسیما در ارائه گزارش‌های تصویری یکی از موارد مهم است؛ در خوزستان از استان‌های دیگر خیلی عقب افتادیم و تقاضای هماهنگی بین این دو دستگاه را داریم.

وی افزود: در خصوص منبع آلودگی برای یک بار هم که شده مشخص شود که این آلودگی‌ها ناشی از نفت، پتروشیمی، باران‌های اسیدی و یا گیاه است. باید یک کارگروهی برای علت‌یابی تشکیل و حتی در صورت امکان از کارشناسان خبره کشور و خارج از کشور هم دعوت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار