مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: با وجود بالاتر بودن سرانه فضای سبز کرمانشاه از استاندارد کشوری اما فضای سبز در این شهر توزیع مناسبی ندارد.
کد خبر: ۶۰۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سیروس کومه اظهار داشت: برای برطرف کردن این مشکل، ساخت پارک‌های محلی در مناطقی که از نظر فضای سبز کمبود دارد اجرایی شده و حتی از سال گذشته کاشت گونه‌های مختلف در ادارات و مدارس آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه با برنامه هدفمند به دنبال ایجاد فضای سبز با تراکنش مناسب در تمامی قسمت‌های شهر کرمانشاه هستیم، گفت: قسمتهای شرقی و جنوبی شهر کرمانشاه کمبود فضای سبز دارد.

کومه افزود:‌ برای رفع این مشکل در قسمت‌های شرقی شهر کرمانشاه زمین‌هایی برای تغییر کاربری به فضای سبز مشخص شده است و در قسمت جنوبی شهر نیز احداث پارک جنگلی سراب قنبر مدنظر است که در چند سال آینده به مجموعه تفرجگاهی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 60 هکتار از مجموعه سراب قنبر درختکاری شده است، بیان کرد: درختان دوساله در قسمت‌های مختلف این پارک کاشت شده و برنامه اصلی شهرداری توسعه فضای سبز پارک جنگلی سراب قنبر و ایجاد وسایل بازی برای کودکان و نوجوانان است.

کومه با بیان اینکه زیرسازیی بیشتر راهای ارتباطی سراب قنبر انجام شده است، گفت: در سال گذشته قسمت‌های زیادی از جاده مسیر پارک جنگلی سراب قنبر زیرسازی و سپس آسفالت شده و اکنون تمامی راههای ارتباطی به سراب قنبر زیرسازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: در چند ساله گذشته براساس برنامه‌ریزی انجام شده سرانه فضای سبز در کرمانشاه به ازا‌ی هر نفر به 12.5 متر مربع رسیده که این آمار بیانگر سرانه فضای سبز بالاتر کرمانشاه از استاندارد کشوری است.

کومه با بیان اینکه استاندارد فضای سبز در کشور 12 مترمربع است، افزود: کرمانشاه سرانه فضای سبز بیشتری نسبت به سرانه استاندارد کشوری دارد ولی همچنان از استاندارد جهانی پایین‌تر است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار