معاون دادستان مشهد خبر داد
معاون دادستان مشهد از فعال شدن کمپین شهر بدون تصادف در کارگروه پیشگیری از حوادث دادستانی مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 29 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ هادی شریعت‌یار ظهر یکشنبه در همایش روز ملی ایمنی حمل و نقل، از فعال شدن کمپین شهر بدون تصادف در کارگروه پیشگیری از حوادث دادستانی مشهد خبر داد و اظهار کرد: این کمپین با هدف کاهش حوادث و تلفات فعال شده است و همه ما معتقد بر این هستیم که پیشگیری بهتر از درمان است، اما این سخن نباید تنها در شعار خلاصه شود، بلکه باید در عمل هم دیده شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته متاسفانه تلفات زیادی در حوادث جاده‌ای داشتیم افزود: وقتی که این تصاویر را پخش می‌کنیم تنها به جهت درس عبرت و عدم تکرار حادثه بوده، اما متاسفانه برخی‌ها برداشت منفی دارند و می‌گویند با پخش این تصاویر دل مردم و داغداران آن حادثه را جریحه‌دارتر می‌کنید.

شریعت یار بیان کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود همان کسانی که این اعتراض را دارند خودشان با بی‌احتیاطی و عدم سرعت مطمئنه عامل ایجاد حوادث بعدی می‌شوند.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: در موضوع قتل علیرضا پسر بچه ۷ ساله تمام مردم از طریق فضای مجازی درگیر این حادثه شدند و خواستار قصاص و اشد مجازات برای قاتل و حتی خانواده‌اش شدند و این قتل ناخواسته در حوادث هم به‌وجود می‌آید و در اینجا خطاب به رانندگان پر خطر که حادثه منجر به فوت دارند هم می‌گوییم با جملاتی همچون قتل عمد و غیرعمد بازی با کلمات نکنید، آیا با عذر موجه درد آن خانواده که عزیزی را از دست داده است کم می‌شود؟

شریعت‌یار با اشاره به اینکه از دل یک تصادف مشکلات زیادی همچون دیه، نفقه، طلاق، اختلاف میان چند خانواده و دیگر مشکلات اجتماعی به‌وجود می‌آید، افزود: اگر در مسیر قانون به‌ درستی عمل کنیم شاهد اینگونه مشکلات نخواهیم بود و می‌طلبد که حضور جدی‌تر مسئولان را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: وقتی حادثه‌های تلخی همچون کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اتفاق می‌افتد ۳ روز عزای عمومی اعلام می‌شود و متاسفانه این نوع نگاه‌ در حوادث جاده‌ای وجود ندارد و روزبه‌روز شاهد افزایش این حوادث هستیم، به نحوی که عنوان شده مرگ ارزان می‌شود.

معاون دادستان مشهد با تاکید بر اینکه باید مردم را به افزایش سفرهای جاده‌ای تشویق کنیم و احساس ایمنی و امنیت زمانی به‌وجود می‌آید که سفرهایی ایمن و بی‌حادثه را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی همچون ایربگ در داخل خودروها استفاده شود و کنترل‌های اجتماعی و آموزش‌های فنی و ایمنی باید بیش از گذشته باشد و معتقدیم که رانندگان باید خودشان الگوساز باشند.

شریعت‌یار بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و ایمنی جاده‌ها باید همواره مورد توجه باشد و تمامی مجموعه‌ها ازجمله خودروسازان، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیمه‌ها و دیگر مجموعه‌های مرتبط به این موضوع بسیار مهم توجه کنند و دستگاه قضایی هم در این مسیر طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح پایلوت بولوار وکیل‌آباد و آزادراه شهیدشوشتری از ۹ اسفند آغاز شده که تاکنون و به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن ۴۷ مورد حادثه به ۲۳ مورد، ۱۷ مورد جرحی به ۸ مورد، ۳ مورد فوتی به یک مورد، ۸۲ مورد اخذ مدرک خلاف بالا به ۲۱۹ مورد، ۴۵ مورد خودروی توقیفی به ۸۲ مورد و ۷ هزار مورد اعمال قانون به ۹۶۰۰ مورد رسیده است و داریم به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که هزینه تصادف گران شود تا ایمنی بیشتر و همراه با سرعت مطمئنه را در رانندگی‌ها شاهد باشیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار