مدیرعامل شرکت تامکار گاز:
مدیرعامل شرکت تامکار گاز گفت: پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی آغاز یک پروسه برای حفظ محیط زیست، نگهداری و صیانت از محیط زیست و احترام به مردم است..
کد خبر: ۵۹۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 28 April 2018

امیر خاکی امروز 8اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی اظهار کرد: فلر همیشه یکی از افسوس های من بود. وزارت نفت در سال های اخیر زحمت زیادی برای جمع آوری کشید ولی به دلیل گستردگی کار و بزرگی مجموعه، بخش هایی از این کار صرفه اقتصادی نداشت.

وی افزود: این موضوع ظرفیتی را برای بخش خصوصی به وجود آورده است تا امروز شاهد راه اندازی و افتتاح واحد جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی باشیم و این مساله مایه خرسندی بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت تامکار گاز تصریح کرد: این پروژه شاید به خودی خود پروژه بزرگی نباشد ولی آغاز یک پروسه است تا به حفظ محیط زیست، نگهداری و صیانت از آن کمک کند و همچنین یکی دیگر از اهمیت های اجرای این طرح احترام به مردم است.

خاکی بیان کرد: قرارداد این طرح در سال 95 امضا و سال 96 عملیات ساخت و اجرای آن آغاز شد و در طول مدت زمان 5 ماه با اراده و حمایت مجموعه های وزارت نفت شاهد اجرایی شدن این طرح هستیم.

وی ادامه داد: حجم قرارداد منعقد شده در این طرح 3 میلیون فوت مکعب بود اما همانطور که پیش بینی شده اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، امکان افزایش ظرفیت آن وجود دارد. از 16 اسفندماه که راه اندازی آزمایشی آغاز شده تا روز گذشته حدود 190 میلیون فوت مکعب گاز به جای سوزاندن فرآوری شده است .

مدیرعامل شرکت تامکار گاز خاطرنشان کرد: خوشبختانه میانگین کارکرد این سایت چیزی حدود 4میلیون فوت مکعب بوده است و با توجه به اینکه این پروژه در حال حاضر ظرفیت جمع آوری 7.5 میلیون فوت مکعب را دارد، این قول را از مسولان نفتی میگیریم که از همه ظرفیت و زیرساخت هایی اجرایی در این طرح استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار