سفیر برزیل گفت: ما این امکان را داریم که زمینه توسعه تجارت خودمان را در خوزستان و شهر آبادان گسترش دهیم.
کد خبر: ۵۹۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 28 April 2018

رودریگو دی آزردوسانتوس در نشستی که امروز، 8 اردیبهشت ماه با حضور اعضای اتاق بازرگانی آبادان در آبادان برگزار شد، با اشاره به زمینه توسعه خواهرخواندگی با شهر آبادان اظهار کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که زمینه توسعه خواهرخواندگی با آبادان را نه تنها در بخش تجارت، بلکه در بخش‌های فرهنگی و همچنین ارتباط در زمینه ورزشی را افزایش دهیم.

وی افزود: در زمینه صدور روادید در خصوص اتباع ایرانی هیچگونه جای نگرانی نیست و ما در زمینه تسهیل امور همکاری می‌کنیم و همکاری چه در بخش تجارت و چه بازرگانی در زمینه‌های مختلف تجاری وجود دارد.

سفیر برزیل تصریح کرد: در زمینه‌های تجارت، برزیل بیش از دو میلیارد دلار به کشور ایران صادرات داشته اما کشور ایران کمتر از 76 میلیون دلار به برزیل واردات داشته است.

وی ادامه داد: خواهان افزایش توسعه تجاری و همکاری بخش خصوصی با ایران هستیم و نیاز داریم که محصولاتی مانند تولیدات نفتی و شیمیایی و کودهای حاصلخیز ایران را به برزیل وارد کنیم.

سفیر برزیل با استفاده به شرایط استراتژیک و چعرافیایی ایران گفت: منطقه آبادان این امکان را دارد که بتواند در زمینه اقتصادی همکاری‌های بسیاری را با شرکت‌های برزیلی داشته باشد.

وی افزود: در زمینه همکاری شرکت‌های برزیلی و ایرانی نیاز است تا شرکت‌های محلی، دستاوردها و تولیداتشان را به شرکت‌های برزیلی معرفی کنند و در زمینه تجهیزات پزشکی و ماشین‌الات از جمله ساخت اتوبوس و تولیدات کشاورزی همکاری و به توافق دو جانبه‌ای برسند.

وی با بیان اینکه دو بانک برزیلی، امور بانکی و تجاری‌شان را انجام می‌دهند، بیان کرد: در حال حاضر دو بانک برزیلی مسئول امورات بانکی و تجاری کشور هستند و در مورد مباحث مالی در حال بررسی و پرداختن به این موضوع هستیم.

دی آزردوسانتوس تصریح کرد: ما از حضور بانک‌های ایرانی در کشور برزیل استقبال می‌کنیم و در حال حاضر با بانک‌ها در حال همکاری تجاری هستیم که امیدوارم این سفر باعث افزایش بیشتر این ارتباطات شود.

همچنین در این نشست مسعود خیاط‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان اظهار کرد: دولت برزیل قبل و بعد از برجام ارتباط خوبی با ایران داشته است و ما در سال 2016 و 2017 رشد مثبتی با کشور برزیل داشتیم ولی این آمار برای دو کشور برزیل و ایران بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه ما از سفیر برزیل تقاضا داریم سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم، افزود: وجود زیرساخت‌ها در منطقه آزاد اروند همچون خط ریلی، هوایی و دریایی و دسترسی به آب‌های آزاد از مزیت‌های این منطقه است.

خیاط‌زاده تصریح کرد: همچنین نیروی کار ارزان و امنیت بالای منطقه جزو دیگر مزایای آن است که می‌تواند به روابط دو کشور کمک بسزایی کند.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان با اشاره به نزدیکی آبادان به کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: آبادان نزدیک کشورهای حوزه خلیج فارس همچون عراق است و بندر آبادان، بندر کانتینری خرمشهر و همچنین بندر امام خمینی(ره) مزیت بسیار مهم دیگر برای شهر آبادان است.

وی خرما را یکی از محصولات استراتژیک منطقه دانست و گفت: خرما بیش از 100 هزار تن در سال در منطقه آزاد اروند تولید می‌شود و تقاضا داریم با یکی از ایالت‌های برزیل تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضاء کنیم.

وی در خصوص صدور روادید برای تجار دو کشور بیان کرد: امیدواریم امر صدور ویزا برای تجار دو کشور تسهیل و همچنین موضوعات بانکی همچون حساب ال‌سی برای تجار دو کشور باز شود.

در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری جهت روابط بیشتر اقتصادی بین اتاق بازرگانی آبادان و سفیر برزیل امضاء شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار