گمرک مازندران از صادرات بیش 62 هزار تن کالا فروردین ماه سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 25 April 2018

به گزارش تابناک : در نخستین ماه سال97 صادرات غیرنفتی مازندران به 29 میلیون و 297 هزار دلار رسید و همچنین بیش از 56 میلیون و 852 هزار دلار نیز از طریق گمرکات استان مازندران وارد استان شد.
فروردین ماه سال97 ، بیش از 62 هزارتن انواع کالا از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد آمل ،ساری وفریدونکنار به کشورهای عراق، فدراسیون روسیه، افغانستان، ترکمنستان ، قزاقستان صادر شده است که از نظر ارزشی 26 درصد رشد را نسبت مدت مشابه در سال 96 را نشان می دهد.
اقلام عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران شامل سیمان ، انواع فرآورده های لبنی، انواع مواد غذایی، کالاهای صنعتی، گل وگیاه ، میوه، مصنوعات از چدن، مصنوعات چوبی و... است و همچنین طی این مدت بیش از 211 هزار تن انواع کالا وارد گمرکات مازندران شده که نسبت به مدت مشابه در سال 96 به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی از رشد 27و 78 درصدی برخودار بوده است.
اقلام عمده کالاهای وارداتی شامل جو، ذرت، کاغذ، محصولات شیمیایی و روغن پایه بوده که از طریق گمرکات استان مازندران از کشورهای روسیه، امارات ، هلند، اسپانیا ، قرانستان و... به ایران وارد شده است.
همچنین درآمد گمرکات استان مازندران در فروردین ماه سال 97 به بیش از 98 میلیارد و 466 میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97 درصد افزایش را نشان می دهد و طی همین مدت 50تن کاغذ چاپ و تحریر به ارزش 43 هزار و230دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد کشور افغانستان ترانزیت خارجی شده است. 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار