مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: احداث هرگونه پارک جدید در اهواز مشروط به پیش‌بینی منبع مطمئن تأمین آب برای آبیاری آن شده است.
کد خبر: ۵۹۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 25 April 2018

حمید امیری‌فر درباره منابع تأمین آب مورد نیاز پارک‌ها و فضای سبز شهر اهواز اظهار کرد: حدود 30 درصد از آب مصرفی در آبیاری پارک‌ها و فضای سبز اهواز از آب شرب تصفیه‌شده و مابقی از طریق 16 ایستگاه پمپاژ مستقر در رودخانه کارون تأمین می‌شود که البته ایستگاه‌های پمپاژ به دلیل کاهش سطح آب به گل نشسته‌اند و در حال لایروبی این ایستگاه‌ها هستیم.

وی در خصوص علت استفاده از آب شرب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز تصریح کرد: این مسأله از سال‌های گذشته وجود دارد. شهرداری برای تأمین آب مورد نیاز بخشی از فضای سبز اهواز از شرکت آب و فاضلاب درخوست آب کرده بود که به جای آب خام به شهرداری آب شرب تصفیه شده دادند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: البته هم‌اکنون با شرکت آب و فاضلاب اهواز در حال پیگیری هستیم تا آب خام جایگزین آب شرب تصفیه شده برای این بخش از پارک‌ها و فضای سبز اهواز شود.

امیری‌فر با اشاره به وضعیت خشکسالی استان خوزستان در سال جاری بیان کرد: در حال حاضر احداث هر گونه پارک و توسعه فضای سبز در اهواز مشروط به تأمین پیش‌بینی منبع آب مورد نیاز برای آبیاری آن شده است. همچنین کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم نسبت به خشکی و با نیاز آبی کمتر در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال توسعه درختکاری در پارک‌های ساحلی غربی و شرقی، پارک شهروند، پارک 12 هکتاری و کمربند فضای سبز هستیم و عمدتا درختانی نظیر نخل، کنار و مورینگا که نیاز آبی کمتری نسبت به سایر گونه‌ها دارند، کشت می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار