مدیرکل گمرکات قم گفت: در سال گذشته 168 هزار و 847 تن انواع کالا به ارزش 210 میلیون دلار از گمرکات این استان به بازارهای بین المللی صادر شد.
کد خبر: ۵۹۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم،محمد خلیلی از گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی، محصولات شیمیایی و هیدروکربن و همچنین چسب چوب به عنوان کالاهای صادراتی استان قم یاد کرد.

وی ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان، ازبکستان، کره و ترکیه، مقصد کالاهای صادراتی استان بوده اند.

وی گفت: میزان صادرات کالاهای تولید شده در قم در سال 96 نسبت به سال 95 از نظر ارزش 20 درصد و از لحاظ وزن 58 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین درآمد گمرکات استان قم در سال گذشته را 657 میلیارد و 345 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از مجموع کل درآمد به دست آمده، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 161 میلیارد تومان سایر عوارض و مبلغ 957 میلیون تومان درآمد استانی است.

خلیلی در ادامه گفت: در بخش واردات نیز سال گذشته 63 هزار و 629 تن کالا همچون خودروی سواری، اجزا و الیاف اکرولیک، بیل مکانیکی، پنل ال سی دی، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج، دستگاه فتوکپی و لوازم آرایشی و بهداشتی وارد گمرکات استان شده است.

وی ادامه داد: کره جنوبی، چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن مهمترین کشورهای وارد کننده کالا به گمرکات قم هستند.

خلیلی گفت: در مجموع سال 96، 388 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر وزن 22 درصد و از نظر ارزش 33 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت، 72 هزار و 415 تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 95، از نظر وزن 31 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در بخش امانات پستی نیز، 2هزار و 182 بسته به وزن 6 هزار و 366 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات و عراق به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص و همچنین تعداد چهار هزار و 287 بسته به وزن 9 هزار و 700 کیلوگرم به عنوان هدیه و سوغات صادر شده است.

مدیرکل گمرکات قم گفت: طی سال گذشته در بخش قضایی نیز تعداد 223 فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان تشکیل شده است که نسبت به سال 95، از لحاظ ارزش پنج درصد و از نظر تعداد 48 درصد رشد داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار