مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان خبر داد:
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان رشد منفی 10.4 درصدی تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 24 April 2018

 

رشد منفی 10.4 درصدی کشته‌شدگان تصادفات خوزستان در سال گذشته

سیدفرزاد حسینی در جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: در سال 95، در تصادفات درون شهری استان خوزستان 277 فوتی داشتیم که در سال 96 به 231 فوتی کاهش یافت. همچنین در سال 95 در تصادفات برون شهری 568 فوتی بر جای گذاشت که این رقم در سال گذشته به 541 فوتی رسید.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌ها در تصادفات روستایی از 59 فوتی در سال 95 به 35 فوتی در سال گذشته کاهش یافت. در مجموع از لحاظ تعداد فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای در سطح استان در سال 96 نسبت به سال 95، رشد منفی 10.4 داشتیم که باید به این کاهش آمار کشته‌شدگان تصادفات احسنت گفت و از متولیان امر تقدیر کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان افزود: شاید این میزان رشد منفی در مقایسه با برخی آمارهای رشد منفی 20 و 30 درصدی، رقمی کم به نظر برسد اما ما در بستر جامعه هستیم و می‌دانیم واقعا اینکه یک نفر کمتر کشته شود و داغ یک عزیز کمتر بر دل خانواده‌ای بنشیند، چه آثاری دارد.

حسینی تصریح کرد: کاهش آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در خوزستان با وجود تمام کمبود اعتبارات و تجهیزات با تلاش دستگاه‌های متولی محقق شده است. البته صدا و سیما واقعا همکاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال گذشته کلیپی به مدت 20 دقیقه درباره تصادفات تهیه کردیم که تماما از بودجه اداره کل پزشکی استان برای تهیه این گزارش هزینه شد. اما صدا و سیما تنها حدود چهار دقیقه از این کلیپ 20 دقیقه‌ای را پخش کرد در حالیکه در 16 دقیقه دیگر کلیپ فقط راجع به تصادفات صحبت کرده بودند. بنابراین اکنون که از سوی صدا و سیما همکاری صورت نمی‌گیرد، باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های مجازی بسیار بیشتر از شبکه‌های اصلی خبری مؤثر هستند. پیشنهاد می‌کنم سامانه پیامکی یا سامانه دیگری که بتوانیم اطلاعات را در آن ارسال کنیم، برای شورای ترافیک استان خوزستان راه‌اندازی شود.

حسینی ادامه داد: اکنون دیگر دوران کاغذبازی‌ها و ارائه بروشور به سر رسیده است و بیرون از جلسه این بروشورها و کاغذها را دور می اندازند اما با راه‌اندازی سامانه به راحتی می‌توان اطلاعات را در آن ارسال و اقدامات خوب شورای ترافیک را در آنجا منعکس کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار