مدیر اداره کل کار و رفاه اجتماعی ایلام :
مدیر اداره کل کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت : مشکلات اساسی در ایجاد اشتغال استان نداشتن نیروی انسانی متخصص است و کمبود نیروی متخصص در ایلام باعث وبکارگیری ۳۱ درصد نیروی بومی و ۶۹ درصد نیروی غیر بومی نیروی در میدان های نفتی آذر شده است .
کد خبر: ۵۹۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 24 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛شکراله شیرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد : : افرادی بر این باورند صنعت نفت در استان مشکل اشتغال را رفع می کند در صورتی که این صنعت معطوف به تولیدات است نه اشتغال که نیازمند برنامه ریزی جدی برای آموزش نیروهای متخصص در شاخه های مختلف  است .

 

وی به مهمترین دستاورد وزیر کار به استان ایلام اشاره کرد وبیان داشت :740 میلیارد تسهیلات اشتغال فراگیر در سفر وزیر  برای روستایان ایلامی جذب شد که تا پایان سال جاری ارائه می گردد.

 

وی به چرایی عدم همراهی  وزیر کار توسط  استاندار ایلام در استان اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم برای سفر وزیر با استاندار صورت گرفت  و سفر استاندار ایلام به ایوان با هماهنگی اقای وزیر انجام شد.

وی با اشاره به نظام آموزشی در سطح کشور و استان افزود : ما هر چه می کشیم از دست نظام آموزشی است ،ما زنبور بی عسل تولید می کنیم.


.شیرخانی تاکید کرد : نظام آموزشی نیازمند تغییر است که بزرگترین جفا را در حق کار و کارگر اعمال کرده است .

وی به آمار نرخ بیکاری در استان اشاره ای کرد گفت: : نرخ بیکاری در سال 95 طبق مرکز آمار در استان 11.6 درصد بوده که درپاییز سال گذسته این آمار تک رقمی و به 9.6 درصد رسید و اداره کل کار و رفاه اجتماعی ایلام هیچگونه نقشی در ارائه امار بیکاری استان ندارد.

وی افزود : برنامه های هفته کار و کارگر در استان متفاوت تر از گذشته برگزار خواهد شد لذا جامعه کارگری باید به جامعه ی قدرتمند تبدیل شود تا در زمینه های مختلف از جمله: اجتماعی و اقتصادی بتوانیم این مسیر را با این مولفه ها پیش برده و به تبع این رویکرد جامعه کارگری  به لحاظ دانشی با برگزاری کلاس های آموزشی ارتقا داده شود.

وی به وارداتی بودن کارگران حاضر در استان اشاره کرد و افزود : برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باید سازمان فنی و حرفه ای افراد جویای کار را تربیت و آموزش دهد و مشکل کمبود نیروی متخصص و نیاز واردات کارگر خارج از استان کاهش یابد.

جامعه کارگری باید نماد قدرت جامعه باشدو جریان کارفرمایی وکارگری باید تعاملی باشد که این رابطه در استان تقابلی است.


مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان به سهم 9 هزار و 800 نفری استان ایلام در حوزه اشتغال اشاره کرد و بیان داشت : از این میزان تاکنون 8هزار و 800 شغل آن در بخش های مختلف محقق شده است.


وی در پایان افزود: امیدواریم به سمت جامعه ای پیش برویم که جایگاه کارگران را به خوبی مشخص کنیم .بنابراین تمام مجموعه دولت این رسالت خطیر را بر عهده دارند تا شان انسان ها با میزان اثر بخشی هم پوشانی داشته باشد.

 

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در این جلسه اظهار کرد : بانک توسعه تعاون از سال 68 از محل فروش یک روز نفت در راستای اشتغال جوانان راه اندازی شده است.


علی وفای افزو:امروزه نباید نگاه سنتی و گذشته را نسبت به کارگران داشته باشیم و به جای آنکه به کارگران صرفا به عنوان نیروی انسانی نگاه کنیم باید آنها را به عنوان سرمایه‌های انسانی ارج نهیم.

وی به فعالیت هشت شعبه بانک توسعه تعاون در شهرستان های ایلام اشاره کرد افزود: عاملیت پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، نهادهای خدمت رسان از جمله کمیته امداد، بهزیستی و تسهیلات توسعه ملی بر عهده این بانک است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار