رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و به ویژه در حوزه درمان تنها توسط دولت کفاف نیاز جامعه را نمی‌دهد، گفت: امروزه با توجه به شرایط بیش از پیش و بیشتر از هر زمانی نیازمند کمک‌ها و فعالیت‌های خیرین هستیم تا بتوانیم در حوزه بسیار مهم سلامت نقش بهتری را ایفاگر باشیم.
کد خبر: ۵۹۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 23 April 2018

دکتر ایرج نظری در آیین تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت استان خوزستان اظهار کرد: روز جهانی سلامت هر ساله تقریبا مصادف با اولین روزهای کاری پس از تعطیلات عید نوروز و حوالی روز هجدهم فروردین می‌شود که به دلیل عدم آمادگی برای انجام فعالیت، در کشور ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت جایگزین روز جهانی سلامت تعیین شده است.

وی تصریح کرد: شعار امسال هفته سلامت "پوشش همگانی سلامت در همه جا و برای همه افراد" تعیین شده است که باید میسر شود. تحقق این امر جز با ورود تمامی افراد در همه ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها به بحث سلامت امکان‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: اگر شرکت‌ها، دستگاه‌ها و صنایع مختلف نخواهند به حوزه سلامت وارد شوند و فعالیت‌هایی را در راستای ایجاد محیطی سالم انجام دهند، قطعا وارد شدن آسیب به سلامت فردی و در نهایت به سلامت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

نظری ادامه داد: از این رو، ورود و توجه کلیه نهادها و ارگان‌ها به مقوله سلامت باعث می‌شود تا بتوانیم شعار پوشش همگانی سلامت را محقق کنیم. خوشبختانه در دوره دوم دولت تدبیر و امید به ویژه در سطح وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، فعالیت در این مسیر جدی و مهم تلقی شده است.

وی با اشاره به تشکیل نخستین مجمع سلامت خوزستان در اواخر سال گذشته بیان کرد: سعی ما بر همگانی شدن مقوله سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در تمام دنیا مجموعه‌های متعددی وجود دارد که به انجام کارهای خیریه می‌پردازند و بسیاری از نیازها به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و برای افراد نیازمند توسط افراد خیر برآورده می‌شود. در کشور ما نیز سال‌های سال، این کار انجام می‌شد و خوشبختانه خیرین بسیار خوبی داشتیم که همواره کمک‌های ویژه‌ای انجام دادند.

نظری ادامه داد: در سطح استان خوزستان نیز شاهد بودیم که درمانگاهها و بیمارستانهایی به وسیله خیرین ایجاد شد و همچنین فعالیت‌های دیگری توسط خیرین انجام شد که این فعالیت‌ها در بخش‌هایی بوده که کمتر نمایان است. قطعا این حرکت‌ها ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: امروزه با توجه به شرایط بیش از پیش و بیشتر از هر زمانی نیازمند کمک‌ها و فعالیت‌های خیرین هستیم تا بتوانیم در حوزه بسیار مهم سلامت نقش بهتری را ایفاگر باشیم. همه می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و به ویژه در حوزه درمان تنها توسط دولت کفاف نیاز جامعه را نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: معمولا بودجه‌هایی که برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود، بسیار کمتر از نیاز سالانه این بخش است. از این رو، ورود به حوزه سلامت و کمک به آن توسط خیرین می‌تواند بسیار مؤثر باشد و به نظر می‌رسد که جزو خیرات مهم برای آخرت این افراد و خانواده‌های آنها خواهد بود.

نظری افزود: امیدواریم در استان خوزستان نیز با وجود اقدامات انجام شده، خیرین و به ویژه خیرین سلامت به صورت جدی‌تر ورود و کمک کنند تا بتوانیم مشکلات این مجموعه را حل کنیم. در مقطعی این کمک‌ها و همکاری‌های را از خیرین عزیز در حوزه آموزش و ساخت مدرسه شاهد بودیم، و اگر این کمک‌ها در حوزه سلامت نیز صورت بگیرد، قطعا روزی خواهد رسید که در پشت تریبونی اعلام کنیم خوشبختانه با ورود جدی خیرین در بحث سلامت، کمبود تخت، کمبود درمانگاه و کمبود آمبولانس نداریم.

وی ادامه داد: به ویژه در بخش آموزش و پژوهش حوزه سلامت، ورود خیرین می‌تواند موجب بهبود کیفیت آموزشی و تقویت فعالیت‌های پژوهشی ما و موجب پیشرفت بخش آکادمیک دانشگاه شود.

در پایان این آیین از 63 نفر فعال و 30 نفر خیر عرصه سلامت استان خوزستان تجلیل شد.

 

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار