معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برخی از شاخص‌های حوزه سلامت در خوزستان از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: باید بر برخی از ساختارهای استان و کشور بازنگری و آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم به ارتقاء حوزه سلامت امیدوار شویم.
کد خبر: ۵۹۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 23 April 2018

علی‌حسین حسین‌زاده در آیین تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات انجام شده، بعضا با مشکلاتی مواجه هستیم که موجب ایجاد یا افزایش برخی نارضایتی‌ها می‌شوند.

وی افزود: مسائل مختلفی باعث می‌شود که با وجود تمامی تلاش‌ها، اثربخشی اقدامات ما کمتر دیده شود. اما با توجه به اینکه از نزدیک شاهد اقدامات انجام گرفته هستم، بر خود واجب می‌دانم که از تک تک تلاشگران در عرصه سلامت قدردانی ویژه داشته باشم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: گستردگی‌های موجود در استان خوزستان در ابعاد کمی و کیفی مختلف پیامدهایی را به دنبال داشته است که بعضا این پیامدها در حوزه سلامت چه از لحاظ روحی و روانی و چه از لحاظ جسمی یا فیزیکی به عنوان آسیب تلقی می‌شوند.

حسین‌زاده عنوان کرد: وضعیت بعضی از شاخص‌های نشان‌دهنده سلامت که حاکی از سلامت یک اجتماع است، در خوزستان از بعضی از دیگر استان‌ها و همچنین میانگین کشوری پایین‌تر است. به عبارت دیگر نرخ آسیب‌های خوزستان بیشتر است که این وضعیت واقعا کار ما را سخت‌تر می‌کند و این شرایط تلاش‌های جدی‌تر و بیشتری را برای کاهش این نرخ‌ها می‌طلبد.

وی بیان کرد: آنچه که مسلم و اعتقاد عالمان جامعه‌شناسی است، این است که آسیب‌ها و مشکلات جامعه موضوعی اجتماعی هستند. امروزه بخش زیادی از متغیرهایی که در حوزه سلامت نام می‌برند، در یک معنا اجتماعی هستند. از این رو می‌طلبد که به منظور سلامت جامعه و افزایش نرخ سلامت، نگاهی ساختاری به مسائل مختلف جامعه داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: باید اصلاحاتی را در حوزه ساختارهای موجود استانی و کشوری ایجاد کنیم تا به دنبال آن به آینده بهتر این جامعه، چه از لحاظ سلامت روحی و چه از لحاظ سلامت جسمی امیدوار شویم. ضرورت دارد بر ساختارها بازنگری کنیم، تا شاهد پیامدهای منفی که جامعه از آنها رنج می‌برد و در مفهوم کلی به عنوان آسیب تلقی می‌شوند، نباشیم.

حسین‌زاده افزود: در حوزه آموزش که مهمترین نقش را در افزایش سلامت اجتماعی در جامعه ایفا می‌کند، نرخ برخی از شاخص‌های آموزشی در استان خوزستان نگران‌کننده است. با وجود همه تلاش‌ها و اعتقاد به اینکه در ارتقای سلامت اجتماعی، آموزش مهمترین نقش را دارد، با نگاهی به حوزه و ساختارهای آموزشی مشاهده می‌کنیم که خوزستان بیشترین نرخ ترک تحصیل در مقطع ابتدایی را دارد.

وی ادامه داد: تا این شاخص‌ها و نرخ‌ها را ارتقا نبخشیم، نمی‌توانیم امیدوار باشیم که در حوزه سلامت جهشی چشمگیر داشته باشیم. با توجه به ارتباطی که تمام مسائل اجتماعی یک جامعه با یکدیگر دارند، نیاز است که به ساختارها نگاهی کنیم و تمام درخواست‌های ما از بدنه و جامعه پزشکی کشور نباشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به سختی کار در حوزه سلامت گفت: برای جهش در حوزه سلامت، باید ساختارها را ارتقا ببخشیم تا به این حوزه بیش از پیش امیدوار شویم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار