با بارش شدید باران و زیر آب رفتن بخش‌های زیادی از شهر ایذه، دامنه نفوذ آب به اتاق عمل تنها بیمارستان شهر ایذه کشید که این امر باعث انتقال بیماران اورژانسی به شهرهای هم‌جوار شد.
کد خبر: ۵۹۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 23 April 2018

با آغاز بارندگی و رگبار در شهرستان ایذه بخش‌های زیادی از این شهرستان زیر آب رفت و بسیاری از معابر عمومی و رودخانه‌های فصلی دچار طغیان شد.

در پی ادامه یافتن این بارش‌ها بخش‌های از شهر ایذه به ویژه مناطق نزدیک به تالاب میانگران و پایین‌دست حوزه شهر که در شیب قرار داشته به زیر آب رفته و بر اساس گزارش های رسیده از مردم، بیمارستان شهدای شهر ایذه به عنوان تنها مرکز درمانی شهرستان ۲۵۰ هزار نفری در محاصره آب قرار گرفته است و بیماران اورژانسی برخی از بخش‌های آن در حال انتقال به مراکز درمانی شهر‌ها اطراف از جمله باغملک هستند.

این در حالی است که از سال‌های گذشته و در پی سفر وزیر بهداشت به شهرستان ایذه قول احداث یک بیمارستان جدید برای این شهرستان پر حادثه و نیازمند داده شده بود که تاکنون عملی نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با تایید این مساله اظهار کرد: از ظهر امروز در پی بارش‌های شدید در شهرستان، بیمارستان شهدای این شهر در میان حجم وسیعی از آب باران قرار گرفته است و حتی آب به درون برخی از این بخش‌ها نفوذ کرد.

مازیار حسن‌زاده کیانی با بیان اینکه اتاق عمل و بخش زنان و زایمان از جمله بخش‌هایی هستند که درگیر بارندگی شده‌اند افزود: به منظور پیشگیری از عفونت‌های ناشی از رطوبت محیط، از شهر امروز مجبور به کنسل کردن تمام عمل‌های جراحی در اتاق عمل این شهرستان شده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت پیش آمده، به منظور رسیدگی به وضعیت بیماران اورژانسی کار اعزام آنها به بیمارستان باغملک و بیمارستان خصوصی موجود شهرستان صورت گرفت.

حسن‌زاده با اشاره به تشکیل جلسه بحران شبکه بهداشت و ادامه داشتن آن در شبکه بهداشت شهرستان گفت: با توجه به وضعیت بحرانی موجود شیفت استراحت بسیاری از کارمندان و پرستاران حاضر در بیمارستان کنسل شد و همه برای انجام سریع خدمت رسانی در بیمارستان حضور دارند.

وی در پایان ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان به اتاق عمل از پیمانکار حاضر خواسته شد تا بخش ریکاروی اتاق عمل را برای انجام عمل‌های اورژانسی آماده کند و امیدواریم با انجام این کار تا بهبود وضعیت جوی موجود، گامی برای خدمت رسانی به بیماران برداریم.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بارندگی ، ایذه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار